انواع فلز برای ساخت اتاق کامیون

ساخت اتاق کامیون با انواع فلز
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

امروزه اگر به دنبال ساخت اتاق کامیون برای وسیله نقلیه خود هستید، یکی از مهم ترین مسائلی که ممکن است برایتان پیش آید این است که باید از چه نوع فلز برای اتاق سازی کامیون استفاده نمود.امروزه بسیاری از کاربری های باری ای که ساخته می شوند از جنس آلومینیوم و یا فولاد می باشند. هر یک از این فلزات دارای مزایا و معایبی بوده که برای هر بخش از کامیون های باری باید از این فلزات استفاده نمود. همچنین انتخاب فلز برای ساخت کاربری باری تاثیر بسیار زیادی به روی قیمت تمام شده آن اتاق باربری خواهد داشت. پس در ادامه با ما باشید تا شما را به صورت دقیق تری با مزایا و معایب استفاده از آلومینیوم و فولاد در ساخت اتاق کامیون آشنا سازیم:

بررسی مزایا و معایب آلومینیوم و فولاد برای ساخت کاربری باری

همانطور که گفته شد امروزه برای ساخت اتاق کامیون می توان از دو فلز آلومینیوم و فولاد استفاده نمود که هر یک با داشتن مزایا  معایب خاص خود، برای تمامی وسایل نقلیه ضروری می باشند. هر یک از این فلزات در عواملی همچون قیمت، وزن، میزان خوردگی، ظرفیت کاری، طول عمر، سازگاری با محیط زیست و… با یکدیگر متفاوت می باشند که ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از مهم ترین این تفاوت ها آشنا سازیم، پس با ما باشید:

بررسی وزن آلومینیوم و فولاد

همانطور که میدانید کامیون ها برای جا به جا شدن دارای یک محدودیت وزنی بوده و باید به این مسئله دقت بسیار زیادی داشته باشید. چراکه فولاد بسیار سنگین تر از آلومینیوم می باشد. در صورتی که در وسیله نقلیه خود از فولاد بیشتری استفاده نمایید، در نتیجه محموله های سبک تری ار باید جا به جا نمایید. همچنین هر چه وزن کامیون شما بیشتر باشد، میزان سوخت مصرفی بیشتر شده و حتی ممکن است به روی میزان بازدهی لاستیک ها و … تاثیر بگذارد. اما در مقابل فلز آلومینیوم نرم بوده که قابل خم شدن می باشد و همچنین آلومینیوم بسیار سبک تر از فولاد می باشد.

آلومینیوم و فولاد

بررسی میزان خوردگی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از کامیون ها پیش آید، خورده شدن و یا زنگ زدن اتاق کامیون می باشد. و فلز فولاد با داشتن لایه ای محافظ باز هم ممکن است دچار زنگ زدگی شده و از قیمت و ارزش آن برای فروش مجدد کاسته شود. اما در مقابل در آلومینیوم به دلیل به وجود آوردن اکسید آلومینیوم یک لایه محافظ به وجود می آورد. که به صورت طبیعی کاملا در برابر خوردگی و یا زنگ زدگی مقاوم می باشد.

بررسی قیمت فولاد و آلومینیوم برای ساخت اتاق کامیون

به صورت کلی باید در ابتدا گفت که قیمت این دو فلز به عواملی همچون میزان در دسترس بودن سنگ بوکسیت، تغییرات قیمتی سوخت و یا میزان عرضه و تقاضای آنها بسیار وابسته است. اما به صورت کلی هزینه های اولیه که برای ساخت آلومینیوم لازم است از فولاد بیشتر است. اما در عوض هزینه های بسیار کمتری نسبت به فولاد در دراز مدت داشته که با استفاده از آن در ساخت اتاق کامیون خود می توانید بسیار صرفه جویی کنید. در نتیجه با حمل بار با وزن بیشتری سد بسیار خوبی کسب خواهید نمود.

قیمت فولاد و آلومینیوم برای ساخت اتاق کامیون

بررسی میزان طول عمر فولاد و آلومینیوم برای ساخت اتاق کامیون

همانطور که میدانید هر کامیون داری به دنبال یک اتاق باربری با طول عمر بسیار بالایی می باشد. به همین دلیل اگر می خواهید برای مشاغل بسیار سنگین استفاده نمایید، فلز فولاد برای اتاق کامیون شما بسیار مناسب می باشد. چراکه در فولاد از کربن بسیار زیادی استفاده شده و همچنین تا ۲.۵ برابر میزان چگالی آن از آلومینیوم بیشتر است.

بررسی میزان سازگاری با محیط زیست

آلومینیوم به دلیل سبک بودن موجب می شود تا شما از سوخت کمتری برای طی کردن یک مسافت نسبت به فولاد استفاده نماید. همچنین با استفاده از آلومینیوم فشار کمتری به لاستیک ها وارد شده که در نتیجه می توان گفت آلومینیوم دوست دار محیط زیست بوده و همچنین از مواد مضر برای ساخت آن استفاده نمی شود. اما به صورت کلی شما می توانید علاوه بر آۀومینیوم، فولاد را نیز برای کار های بعدی بازیافت نمایید.

بررسی-میزان-سازگاری-فولاد-و-آلومینیوم-با-محیط-زیست

جمع بندی درباره انواع فلز برای ساخت اتاق کامیون

همانطور که گفته شد هر یک از این فلزات با داشتن مزایا و معایب خاص خود می توانند بسیار برای کامیون های باربری مهم و کاربردی باشد. به همین دلیل اگر به دنبال ساخت اتاق کامیون نزد، بهترین اتاق سازی کامیون در تهران می باشید، اتاق سازی شایان میتواند بسیار برای شما مفید باشد. در نتیجه از مطالب بالا می توان دریافت فلز آلومینیوم برای کامیون های باربری سبک و یا متوسط بسیار مناسب می باشد. اما اگر محموله های بسیار سنگین می خواهید جا به جا نمایید توصیه می شود از فلز فولاد برای ساخت اتاق کامیون خود استفاده نمایید. در نتیجه هرچه از فلز سنگین تری برای اتاق کامیون خود استفاده کنید، در نتیجه بار کمتری به دلیل محدودیت کامیون خود می توانید جا به جا کنید و در آخر در محاسبه نرخ حمل بار شما می تواند تاثیرگذار باشد.

سوالات متداول
  1. آیا می توان فلزات مورد استفاده در کامیون های باربری را بازیافت نموده و به فروش برسانیم؟
    بله شما به راحتی می توانید با بازیافت اتاق های باربری فلزی خود آنها را برای مقاصد بعدی بازیافت نمایید.
  2. بهترین فلز برای باربری سبک و متوسط برای ساخت اتاق کامیون چه می باشد؟
    فلز آلومینیوم با داشتن وزنی بسیار سبک بسیار به صرفه بوده که با داشتن بازدهی بسیار بالا می تواند سود بسیار زیادی برای شما جذب نماید.
  3. قیمت فلز آلومینیوم بیشتر است یا فولاد؟
    قیمت هر یک از این فلزات به عوامل زیادی بستگی دارد، اما به صورت کلی هزینه های ساخت آلومینیوم بیشتر از فولاد می باشد اما در عوض هزینه های بسیار کمتری برای نگهداری و تعمیر نسبت به فولاد در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید