خرید ساندویچ پانل دست دوم

ساندویچ پانل دست دوم
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که مطلع هستید و ما بارها در مقالات مختلف هم اشاره کرده ایم، استفاده از ساندویج پانل برای عایق بندی ساختمان ها و ساخت سردخانه های قابل حمل بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد. اما از آنجایی که ساندویج پانل ها از جمله مصالحی هستند که نسبتا گران قیمت می باشند خرید و تهیه آن ها گاها از عهده هر قشری بر نمی آید و به همین منظور بیشتر در پی خرید ساندویچ پانل دست دوم می باشند.

اما مسئله مهم این است که آیا خرید این مصالح به صورت دست دوم کار درستی است؟

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم درباره خرید ساندویچ پانل دست دوم و اینکه آیا انجام این کار درست است یا نه، با شما صحبت کنیم لازم دانسته ایم که به اختصار برایتان بگوییم که اصلا منظور از ساندویچ پانل چیست؟

در یک تعریف کلی و ساده می توان گفت: ساندویچ پانل در واقع یک متریال ساختمانی پیش ساخته می باشد که دارای دو لایه از یک ماده سفت و سخت است که به آن ها یک هسته سبک وزن متصل شده است.

این پانل ها در برخی مواقع به عنوان کامپوزیت و یا پانل های عایق بندی ساختاری نیز نام گذاری می شوند.

وظیفه اصلی آن ها عایق حرارتی است و در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند.

در حقیقت می توان اینگونه عنوان کرد که، ساندویچ پانل به طور گسترده ای به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های تک و چند طبقه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ساندویچ پانل

درباره کاربرد ساندویچ پانل باید بگوییم، یکی از پیشرفته ترین مصالح ساختمانی می باشند که به خاطر کاربرد عالی و قیمت مناسبی که دارند یک جایگزین بسیار مناسب برای مصالح سنتی می باشند.

استفاده از ساندویچ پانل ها این روزها بسیار چشمگیر می باشند و از آن ها در صنعت ساخت و ساز زیاد استفاده می شود.

ناگفته نماند که این روزها از این ساندویچ پانل ها برای ساخت اتاق کامیون، اتاق حمل بار، کانکس، کلین روم و… نیز استفاده می شود.

استفاده از این سازه برای اتاق حمل بار کمک می کند تا عایق ها بتوانند به خوبی گرما و سرمای مورد نیاز را در اتاق حمل بار ایجاد کرده تا کیفیت مواد غذایی در این اتاق ها به خوبی حفظ شوند.

کاربرد ساندویچ پانل
ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دست دوم

حال که دانستید ساندویچ پانل چیست؟ و چه کاربردی دارد بد نیست به سراغ بحث اصلی مقاله امروز رفته و بیشتر درباره خرید ساندویچ پانل دست دوم صحبت کنیم.

با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی ارزهای خارجی این روزها افراد زیادی برای خرید محصولات و کالاهایی که به آن ها نیاز دارند علاوه بر کسب اطلاعات درباره دست اول بودن آن کالا کمی هم درباره کالاهای دست دوم اطلاعات بدست می آورند.

شاید بتوان علت و دلیل اصلی این کار را قیمت بالای کالاها، کاهش  و صرفه جویی در هزینه ها عنوان کرد.

ساندویچ پانل هم از این قاعده مستثنا نمی باشد و به خاطر اینکه از مصالحی به شمار می آید که به عنوان عایق رطوبت،حرارت ،گرما، سرما و حتی صوت در دیوار ها و یا سقف به کار میرود استفاده از آن در بسیاری از ساختمان ها و وسایل حمل و نقل لازم و دارای اهمیت می باشد.

به همین خاطر است که برای داشتن ساختمانی با عایق بهتر و با کیفیت تر خرید ساندویچ پانل دست اول بهتر می باشد زیرا که استفاده از این ساز های پیش ساخته به تنهایی صرفه اقتصادی دارد و ساندویچ پانل های دست اول کیفیت و عمر بالاتری نسبت به ساندویچ پانل های دست دوم دارند.

مزایای ساندویچ پانل دست دوم

ساندویچ پانل های دست دوم نسبت به پانل های دست اول ارزان قیمت تر می باشند البته این مسئله در صورتی است که در ساخت آن ها نیز از سازه های متریال با کیفیت و مرغوب استفاده شده باشد.

برای خرید این محصولات حتما باید از سلامت آن ها اطمینان بدست آورید و به مواردی همچون موارد زیر در زمان خرید ساندویچ پانل دست دوم توجه زیادی داشته باشید.

  1. ضخامت فوم و ورق
  2. جنس ورق و دانسیته فوم

این مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که زمان استفاده از این سازه ها همچون نوع فوم به کار رفته در ساخت آن ها می تواند بر قیمت نهایی کار تاثیر زیادی داشته باشد.

اهمیت استفاده از ساندویچ پانل
کاربرد ساندویچ پانل

طریقه نصب ساندویچ پانل دست دوم

چنانچه با توجه به موارد و مطالب عنوان شده در این مقاله تصمیم نهایی خود را برای خرید ساندویچ پانل دست دوم گرفته اید، نیاز است که درباره نحوه نصب آنها نیز اطلاعات کاملی داشته باشید.

خوب، به طور کلی باید عنوان کنیم که، نحوه نصب ساندویچ پانل های دست دوم بسیار آسان و سریع می باشد و خیلی هم وقت شما را نمی گیرد.

برای انجام این کار تنها باید پیچ و مهره به یکدیگر و در نهایت به سازه اسکلتی متصل شوند. قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کردن آنها نیز راحت می باشد.

نکات مهم برای خرید ساندویچ پانل دست دوم

همیشه برای خرید هر کالایی نیاز است که به یک سری نکات و موارد مهم قبل از هر اقدامی برای خرید توجه داشته باشید. این مسئله درباره خرید ساندویچ پانل دست دوم هم صدق می کند.

از مهمترین موارد و نکاتی که نیاز است در زمان خرید این کالا مد نظر داشته باشید عبارتند از:

  1. سلامت ظاهری و درونی ورقه های ساندویچ پنل
  2.  نوع عایق و جنس ورقه های بیرونی
  3. اندازه ساندویچ پنل های دست دوم
 خرید ساندویچ پانل دست دوم
نکات مهم برای خرید ساندویچ پانل دست دوم

در نهایت اینکه

یادآوری می کنیم که، خرید ساندویچ پنل دست دوم چنانچه طبق اصول مشخصی انجام شود می تواند از نظر اقتصادی برای تولیدکننده های کوچک بسیار به صرفه باشد.

اما، با تمام این حرف ها لازم است که موارد مهمی همچون جنس عایق به کار رفته در ساندویچ پنل، جنس ورقه های بیرونی، سلامت ساندویچ پنل، ابعاد آن و … را به طور کامل کنترل کنید تا از خرید خود اطمینان کامل بدست آورید و بعدها دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول خرید ساندویچ پانل دست دوم

جنس ورقه های بیرونی ساندویچ پانل دست دوم از چیست؟

جنس ورقه های بیرونی می تواند از آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و ورقه های استیل باشد.

چطور از سلامت ظاهری و درونی ورقه های ساندویچ پنل دست دوم مطمئن شویم؟

برای این کار از نظر یک کارشناس مجرب کمک بگیرید.

چرا ساندویچ پانل نو بهتر از ساندویچ پانل دست دوم است؟

هرگونه سازه پیش ساخته با توجه به ابعاد و اندازه های مکان اولیه نصب آن، طراحی و تولید شده است و امکان استفاده از این سازه ها در مکان دیگر با ابعادی متفاوت وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید