سردخانه پیش ساخته

سرویس دوره ای اتاق حمل بار
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

این روزها در صنعت های مختلفی همچون صنایع غذایی از سردخانه استفاده میشود تا مواد غذایی فاسد نشوند. اما راه اندازه سردخانه برای تولیدی های کوچک و حتی آشپزخانه های کوچک خیلی اقتصادی نیست. به همین خاطر است که چنین صنعت هایی از سردخانه پیش ساخته استفاه می کنند.

شاید خیلی از شما دوستان ندانید که اصلا این سردخانه به چه سبکی می باشند چه مزیت ها و معایبی دارند و یا اینکه آیا استفاده از آن ها کار دستی است یا نه؟!

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنید.

سردخانه پیش ساخته چیست؟

اول از همه می خواهیم برایتان بگوییم که سرخانه پیش ساخته چیست؟ به طور کلی باید بگوییم که این سرخانه ها از لحاظ ساختاری دارای یک سیستم سرمایشی می باشند درست مثل سردخانه های بزرگ.

سردخانه های پیش ساخته با کمک این سیستم سرمایشی به کمک سیکل تبرید تراکمی عمل سرد کردن محیط را انجام می دهد.

فرقی که این سرخانه ها با سردخانه های بزرگ دارند تنها در دیواره ها و فضای محیطی آن ها می باشد که برای این مسئله هم باید از ورقه های ساندویچ پانل استفاده کرد.

ورقه های ساندویج پانل در اندازه ها و ضخامت های متفاوتی طراحی می شوند. در واقع طراحی آن ها به گونه ای است که خیلی راحت شما می توانید آن ها را کنار هم قرار داده و با پیچ و مهره و جوشکاری آنها را به هم متصل کنید.

به همین راحتی اتاقک هایی را برای سردخانه طراحی کرده اید.

فقط این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که عایق بندی کامل سردخانه های پیش ساخته فقط به کمک ساندویچ پانل انجام نمی شود بلکه به درزگیر و اتصالاعات عایقی نیز نیاز می باشد.

سردخانه پیش ساخته چیست؟
مزایا سردخانه پیش ساخته

مزایا و معایب سردخانه پیش ساخته

در بخش مقدمه عنوان کردیم که اطلاع داشتن از مزایا و معایب سردخانه پیش ساخته مسئله ای است که باید نسبت به آن مطلع باشید.

تا به اینجای کار با ماهیت کلی سردخانه پیش ساخته آشنا شدید، دیگر نوبت آن است که کمی هم مزیت ها و معایب آن بدانید.

از جمله مزیت هایی که سردخانه های پیش ساخته دارا می باشند به شرح زیر هستند که ما سعی کرده ایم درباره تک تک این مزیتها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

  • سرعت احداث
  • احداث سردخانه متناسب با فضای مورد نیاز
  •  امکان جمع آوری
  •  هزینه پایین
  • مناسب برای مکان های دور افتاده

سرعت احداث

اولین مورد از مزیت های سرخانه پیش ساخته که می خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم، احداث سریع آن ها می باشد.

ساخت و راه اندازه یک سرخانه ثابت از نظر زمانی نیاز به ساعت ها تلاش و فعالیت دارد. این در حالی است که برای ساخت یک Cold prefabricated house شما دردسری کمتری دارید و زمان کمتری را نیز باید صرف انجام این کار کنید.

احداث سردخانه متناسب با فضای مورد نیاز

برای ساخت این سردخانه ها شما نیاز دارید تا از ساندویج پانل استفاده کنید که در پاراگراف های قبلی هم به آن اشاره کرده ایم.

ورقه های ساندویج پانل در ابعاد و ضخامت های مختلفی طراحی می شود که همین مسئله طراحی و ساخت سردخانه پیش ساخته را با فضا و ابعاد متغییر امکانپذیر کرده است.

 امکان جمع آوری

سومین مورد از مزیت های مربوط به سردخانه های پیش ساخته این است که می توان از آن ها به صورت موقتی استفاده کرد و زمانیکه به آن ها نیازی ندارید خیلی راحت می تواند آن را باز کنید.

 هزینه پایین

مهمترین مزیت از مزایای سرخانه پیش ساخته هزینه های پایین آن ها می باشد. برای اینکه بهتر بتوانید این مسئله را درک کنید می توانید هزینه های راه اندازی یک سردخانه ثابت را با چنین سرخانه هایی مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

مناسب برای مکان های دورافتاده

آخرین مورد که می خواهیم در این مطاب به آن اشاره کنیم، استفاده از سردخانه های پیش ساخته برای مکان های دور افتاده می باشد.

قطعا که ساخت و راه اندازی یک سردخانه بزرگ و ثابت در چنین مناطقی امکانپذیر نمی باشد.

بنابراین در این شرایط بهترین گزینه استفاده از سردخانه های پیش ساخته می باشد.

ساخت سردخانه پیش ساخته
معایب سردخانه پیش ساخته

معایب یک Cold prefabricated house

در مطالب بالا برایتان عنوان کردیم که ساخت و طراحی سردخانه های پیش ساخته دارای چه مزیت هایی می باشند و درباره تک تک مزیت های آن نیز برایتان مطالبی را عنوان کردیم.

اما، آنچه که در طراحی و ساخت این سردخانه علاه مزیت های آن ها داری اهمیت زیادی می باشد اطلاع داشتن درباره معایبشان می باشد.

خوب طبیعی است که هر کاری که می خواهیم راه اندازی کنیم در جایگاه خود علاوه بر مزیت هایی که دارد، دارای یک سری معایب هم می باشد که نباید از آنها غافل شد.

سردخانه های پیش ساخته هم مانند هر کالای دیگری علاوه مزیت های بیشماری که درباره آن ها قبل تر صحبت کرده ایم دارای معایبی هم می باشد که این معایب عبارتند از:

  1.  قدرت سرمایشی کمتر
  2.  فضای محدود
  3.  امکان سوء استفاده های بیرونی

به طور کلی درباره این سه مورد از معایب مربوط به سرخانه های پیش ساخته باید بگوییم که در مورد اولی توان سرمایشی در سردخانه های ثابت به ظرفیت کمپرسور و دستگاه های سیستم سرمایشی آن ها بستگی دارد و این در صورتی است که سردخانه های پیش ساخته به قطع از این سردخانه ها در این مورد عقبتر می باشند.

همچنین برای راه اندازه کردن این سردخانه ها شما با محدودیت فضایی روبرو می باشید و بدون شک نمی توانید یک سردخانه یا یک سالن بزرگ را راه اندازی کنید.

آخرین مسئله هم این است که اگر از افراد متخصص و مطمئن در خرید و راه اندازی Cold prefabricated house کمک نگیرید قطعا با مشکلاتی مواجه خواهید شد که ساده ترین آن ها در اختیار داشتن ورقه های ساندویجی دست دوم و استفاده از یونیت برودتی های نامناسب می باشد.

مزایا و معایب سردخانه پیش ساخته
هزینه ساخت سردخانه پیش ساخته

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا با ارائه این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره سردخانه پیش ساخته، مزیت ها و معایب آن بدانید را هر چند مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم، درست است که راه اندازی و ساخت این سردخانه ها به مراتب کم هزینه تر از سردخانه های ثابت می باشد و زمان چندان زیادی از شما نمی گیرد.

اما، دقت داشته باشید که عدم آگاهی کافی درباره ساخت اتاق یخچالدار و استفاده از وسایل نامناسب می تواند مشکلات و هزینه های بیشتری را برای شما در بر داشته باشد.

سوالات متداول سردخانه پیش ساخته

انواع سردخانه چیست؟

سردخانه های فله که عموماً برای نگهداری یک کالا و عمدتاً به صورت فصلی کار می کنند و دوم سردخانه های چند منظوره که برای ذخیره سازی انواع کالاها طراحی شده اند که عملاً در طول سال کار می کنند.

حداقل اندازه سردخانه چقدر است؟

ابعاد اتاق سردخانه: ۱۴ فوت x 10 فوت x 10 فوت. دمای مورد نیاز: ۴˚C ± ۲˚C. رطوبت فضای ذخیره سازی: ۸۵-۹۰٪.

برای ساخت سردخانه پیش ساخته به چه چیز نیاز می باشد؟

برای ساخت سردخانه های پیش ساخته از ساندویچ پنل استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید