نحوه انتخاب اتاق کامیون

انتخاب اتاق کامیون
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که میدانید برای ساخت اتاق کامیون باید به یک سری نکات بسیار مهم توجه داشته باشید تا در انتخاب اتاق کامیون خود دچار مشکل نشده و بیشترین بازدهی را بدست آورید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را در نحوه انتخاب اتاق کامیون از جهات گوناگون همچون موارد زیر راهنمایی نماییم:

  • موارد استفاده از اتاق کامیون
  • نوع و همچنین ظرفیت اتاق بار
  • منطبق بودن شاسی اتاق بار با وسیله نقلیه
  • بررسی دسترسی و شرایط حمل و نقل

درباره انتخاب اتاق کامیون

نحوه انتخاب اتاق کامیون ارتباط مستقیمی با میزان بهره وری، ایمنی، هزینه ها و طول عمر بدنه دارد. امروزه افرادی که به تازگی وارد صنعت حمل و نقل بار و یا محموله شده ان بهتر است از نکات زیر برای انتخاب اتاق کامیون برای خود استفاده کنند. شما باید حتما پیش از انتخاب یک اتاق باربری باید از شاخص هایی همچون طول اتاق کامیون، جنس آن، نوع شاسی و… با خبر باشید.

درباره اتاق کامیون
نحوه انتخاب اتاق کامیون

موارد استفاده از اتاق کامیون

شما می خواهید از وسیله نقلیه باربری خود دقیقا چه استفاده هایی کنید؟ آیا می خواهید برای حمل شن، ماسه، آجر، مواد خوراکی، جوجه و یا طیور و… از وسیله نقلیه خود استفاده کنید؟ تا چه وزنی می خواهید اقدام به بارگیری کرده و آن را حمل کنید؟ آیا قرار محموله های خود را در چندین نقاط مختلف تخلیه کنید و یا تمام محموله در یک مکان تخلیه می شود؟ شما با دانستن پاسخ سوالاتی از این قبیل می توانید یک انتخاب بسیار کارآمد در ساخت اتاق کامیون خود داشته باشید.

بررسی میزان طول عمر اتاق کامیون

هر چه کیفیت ساخت اتاق باربری وسیله نقلیه شما بهتر باشد، اتاق حمل و نقل شما دارای طول عمر بسیار بیشتری خواهد بود. جنس اتاق کامیون می تواند تاثیر بسیار زیادی به روی تعیین قیمت ساخت اتاق باربری داشته باشد. اما شرکت شایان تراک با ساخت اتاق کامیون در تهران، از موادی با بالاترین کیفیت، محصولاتی بسیار با کیفیت با قیمتی بسیار مناسب ارائه می کند. که شما می توانید پس از انتخاب نوع کاربری باری وسیله نقلیه خود، با کارمندان این شرکت تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

میزان طول عمر اتاق کامیون
طول عمر اتاق کامیون

بازاریابی برند شما با درج آن به روی بدنه اتاق بار

یکی دیگر از ویژگی هایی که شایان تراک برای کاربری های باری خود در نظر گرفته است، قابلیت بازاریابی و درج نام تجاری و یا برند شما به روی بدنه اتاق کامیون شما می باشد. در نتیجه انتخاب اتاق کامیون که بتوان از آن به نحوی برای بازاریابی برند تجاری استفاده کرده، بسیار هوشمندانه و کاربردی می باشد.

نوع و همچنین ظرفیت اتاق بار

یکی دیگر از مهم ترین سوالات که باید طبق پاسخ آن اقدام به ساخت اتاق کامیون کند این است که شما قصد دارید تا چه نوع محموله ای را جا به جا نمایید. آیا محموله شما باید در یک دمای مشخصی نگهداری شود؟ آیا باید از برخورد باران و… در امان باشد؟ آیا برای تخلیه بار خود احتیاج به بالابر و یا لیفت گیت دارید؟ آیا برای جا به جایی طیور و یا جوجه می خواهید از اتاق بار خود استفاده کنید؟ و بسیاری سوالات دیگر که باید حتما طبق پاسخ آن اقدام به ساخت اتاق کامیون برای وسیله نقلیه خود کنید. در ادامه می پردازیم به بررسی برخی دیگر از استفاده هایی که می توان از اتاق کامیون بهره مند شد:

  • خدماتی همچون لوله کشی، مکانیک سیار، تجهیزات تلفن و یا برق
  • خدمات اتاق کامیون مسطح: حمل و نقل سنگ های بسیار سنگین، ساخت و ساز سنگین
  • اتاق کامیون کج شونده: شن، سنگ ها، آجر و دیگر مصالحی که باید برای تخلیه آن اتاق کامیون کج شود
  • کاربری سقف دار فلزی: حمل و نقل تجهیزات مهم، مبلمان، وسایل منزل و…
  • کاربری یخچالدار: حمل و نقل مواد غذای و یا محموله هایی که باید دمای آن ها ثابت بماند.

بررسی ابعاد در انتخاب اتاق کامیون

همچنین ابعاد اتاق کامیون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که هرچه ابعاد اتاق باربری شما بزرگتر باشد به مراتب هزینه های آن بیشتر خواهد بود. اما هرچه ابعاد اتاق کامیون شما بزرگتر باشد، می توانید محموله های بزرگتری را جا به جا کرده و در نتیجه درآمد بیشتری بدست آورید. اما باید دقت کنید که کلاس وسیله نقلیه شما قدرت لازم برای جا به جایی اتاق باربری مد نظر را داشته باشد. اما باید به جای پارک وسیله نقلیه خود دقت کنید تا از امنیت بالایی برخوردار باشد.

ابعاد مختلف در اتاق کامیون
ابعاد اتاق کامیون

بررسی نوع دسترسی به محتوای اتاق کامیون

همچنین باید توجه داشته باشید که شما از چه طریقی می خواهید به بار خود دسترسی داشته باشید؟ از در های بغل؟ و یا از پشت؟ بررسی کنید که شما به چه نوع در هایی برای اتاق باربری خود نیاز دارید؟ و یا به طور مثال اگر وظیفه پخش محصولات یک سوپرمارکت را برعهده داشته باشید، داشتن یک دسترسی آسان به بار می تواند بسیار موجب افزایش پیدا کردن سرعت کار شما شود. در نتیجه انتخاب نوع دسترسی به بار اتاق کامیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

جمع بندی درباره نحوه انتخاب اتاق کامیون

امروزه شما پیش از انتخاب اتاق کامیون باید حتما به یک سری موارد توجه داشته باشید تا بتوانید بیشترین بهره وری را از وسیله نقلیه خود بدست آورید. ما در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین نکات پرداختیم از جمله نوع کاربری از نظر خدمات، ابعاد اتاق کامیون، جنس مورد استفاده برای ساخت کاربری باری. این نکات بسیار با اهمیت می باشد و باید شما حتما پیش از ساخت کاربری باری، حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر قصد جا به جایی مواد غذایی فاسد شدنی را دارید، کاربری یخچالدار می تواند بسیار برای شما مفید باشد.

سوالات متداول
  1. جنس کاربری های باری برای وسایل نقلیه باید چگونه باشد؟
    هرچه کیفیت مواد اولیه کاربری شما از کیفیت بهتری برخوردار باشد، طول عمر اتاق کامیون شما بسیار بیشتر خواهد بود.
  2. نوع دسترسی به بار اتاق کامیون باید چگونه باشد؟
    این شاخص از اهمیت بسیار زیادی برای افرادی که در زمینه حمل و نقل بار فعالیت می کنند بسیار با اهمیت می باشد. چراکه در برخی از محموله ها بهتر است درب های دسترسی آن از قبل بوده تا سرعت تخلیه بار افزایش پیدا کند.
  3. بازاریابی برند با استفاده از اتاق حمل بار چگونه انجام می شود؟
    شما می توانید با طراحی نام برند تجاری خود به روی بدنه اتاق حمل بار، موجب تبلیغ برند کسب و کار خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید