نکات نگهداری کامیون های یخچال دار

کامیون های یخچال دار
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

حتما می دانید که این روزها پخش و حمل و نقل برخی از محصولات خوراکی دارای حساسیت بسیار زیادی می باشد و باید برای حمل کردن آن ها از وسایلی استفاده کرد که بتوانند دمای مناسبی را برای خوراکی ها تهیه کنند. استفاده از اتاق یخچالدار یکی از گزینه هایی است که می توان برای این مورد از آن استفاده کرد. محصولات خوراکی که استفاده از آن ها و حمل و جابه جایشان بسیار حساس می باشند شامل: محصولات لبنی، گوشتی و پروتئینی می باشند.
از این رو برای استفاده و نگهداری از کامیون یخچال دار باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه به اشاره ای نکات نگهداری کامیون های یخچال دار کرده ایم.

ماشین های پخش مواد غذایی

وسایل نقلیه و ماشین هایی که از آن ها برای پخش کردن مواد غذایی استفاده می شود بسیار زیاد می باشند که با توجه به نوع محصولات خوراکی می توان مناسبترین آن ها را انتخاب کرد.

کامیون های یخچالدار یکی از این ماشین ها می باشند که در حقیقت خودرویی هستند که به یخچال های حمل و نقل مجهز شده اند.

یخچال هایی که روی چنین خودروهایی نصب می شوند از نظر عملکرد به دو شکل زیر صفری و بالای صفری طراحی و ساخته شده است که هر یک از آن ها برای حمل و جابه جایی مواد غذایی مشخصی استفاده می شوند.

در ادامه بیشتر درباره این ماشین ها و نکات نگهداری کامیون های یخچال دار صحبت خواهیم کرد.

ماشین های یخچال دار زیر صفری

این مدل ماشین ها که از آن ها برای حمل مواد غذایی استفاده می شود که حساسیت بسیار بالایی نسبت به دما دارند.

اجازه دهید این مسئله را با یک مثال ساده برایتان شفاف سازی کنیم. برای حمل محصولات و مواد خوراکی همچون بستنی، محصولات گوشت منجمد و سبزیجات منجمد از ین مدل ماشین ها، یعنی ماشین های یخچال دار زیر صفری استفاد می شود.

علت آن هم این است که دمای نگهداری موارد در این یخچال ها بین صفر تا ۵ درجه سانتیگراد می باشد تا ۱۵ درجه سانتیگراد.

این نکته را هم باید بدانید که، با توجه به ظرفیت بالای این مدل یخچال ها و استفاده کردن از آن ها در حمل و نقل شهری نگهداری از آن ها بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد.

از این رو باید در استفاده از آن ها حساسیت بیشتری به خرج دهید.

ماشین های یخچال دار بالای صفری

اما، درباره ماشین های یخچال دار بالای صفری باید بگوییم که نقطه مقابل ماشین های زیر صفری می باشند و از آن ها برای حمل و نقل محصولاتی استفاده می شود که نیاز دارند تا از آن ها در شرایط دمایی خاصی نگهداری شود.

میوه ها، سبزیجات، محصولات لبنی و کنسروها از جمله مواد غذایی هستند که باید آن ها را با ماشین یخچال دار بالای صفری جابه جا کرد.

نکته مهم درباره این ماشین ها این است که فرآیند توزیع و تخلیه باید توسط آن ها به سرعت بیشتری انجام شود به همین خاطر نگهداری روزمره آن ها دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

نکات نگهداری کامیون های یخچال دار

موارد مهم و نکات نگهداری کامیون های یخچال دار
نکات نگهداری کامیون های یخچال دار

نکات نگهداری کامیون های بخچال دار در سه دسته زیر تقسیم بندی شده اند که با توجه به شرایط آن ها مشخص می شود و لازم است تا طی یک سری موارد رعایت شوند.

این نکات به شرح زیر می باشند.

  • نگهداری از خودروهای یخچالی پیش از بارگیری
  • نگهداری از خودروهای یخچالی در هنگام بارگیری
  • نگهداری از ماشین های یخچالی در فرآیند تخلیه

نکات نگهداری کامیون های یخچال دار پیش از بارگیری

نکته اول از سری نکات نگهداری، در زمان پیش از بارگیری می باشد. یعنی اینکه قبل ار شروع بارگیری محصولات لازم است که شما از سلامت خودروهای یخچالی خود مطمئن شوید.

برای این کار ابتدا باید سلامت عملکرد سیستم یخچال را چک کنید و بعد از آن سیستم کنترلی را تایید کرده و آخر سر فضای داخلی یخچال را به شکل صحیحی ضد عفونی کنید.

دقت داشته باشید که باید بازبینی های ضروری را به صورت مستمر انجام دهید تا در صورت بروز مشکل آنها را برطرف کنید.

نکات نگهداری کامیون های یخچال دار
نکات نگهداری کامیون های یخچال دار پیش از بارگیری

نکات نگهداری کامیون های یخچال دار در هنگام بارگیری

نکته مهم بعدی درباره نکات نگهداری در زمان بارگیری محصولات می باشد. این مسئله می تواند سلامت ماشین های یخچال دار را تضمین کند.

چیدمان محصولات علاوه بر اینکه به سلامت آن ها کمک زیادی می کند بلکه در سلامت خودرو هم موثر می باشد.

بنابراین بارگیری بیش از اندازه، ضربه خوردن به کناره های کانتینر، وارد کردن فشار بیش از اندازه به یخچال ها از مواردی هستند که باید از آن ها اجتناب کنید.

نکات نگهداری کامیون های یخچال دار در فرآیند تخلیه

آخرین مورد از موارد مربوط به نکات نگهداری  کردن از کامیون های یخچال دار، نگهداری از ماشین های یخچالی در فرآیند تخلیه می باشد.

این نکته در زمان توزیع و تخلیه محصولات دارای اهمیت زیادی می باشد. پس، باید در زمان توزیع دقت داشته باشید که افراد غیر مجاز وارد فضای یخچال نشوند. به طور کلی ورود عنصرهای غیر مجاز ممکن است باعث آلودگی محیط شود و در نهایت محصولات غذایی را فاسد کنند.

در زمان  تخلیه محصولات و مواد غذایی در زمان تخلیه نیز مسئله ای مهم است و باید در این شرایط از ضربه خودرن به فضای داخلی کانتینر و مواردی از این قبیل جلوگیری کنید.

نگهداری کامیون های یخچال دار در فرآیند تخلیه
نکات نگهداری کامیون های یخچال دار در فرآیند تخلیه

در نهایت اینکه

بار دیگر یادآوری می کنیم که  حمل و جابه جایی مواد و محصولات غذایی با ماشین های یخچالدار مسئله ای مهم است که باید در انتخاب ماشین مناسب آن ها دقت داشته باشید.

علاوه بر استفاده از ماشین یخچال دار مناسب برای حمل مواد غذایی اطلاع داشتن از نکات نگهداری کامیون های یخچال دار هم مسئله مهم دیگری است که نباید فراموش کنید.

سوالات متداول نکات نگهداری کامیون های یخچال دار

دمای کامیون یخچالدار چقدر است؟

بین ۵۵ درجه فارنهایت تا ۲۰ درجه زیر صفر.اکثر کامیون ها و وانت ها می توانند طیف وسیعی از دما را حفظ کنند.

کانتینر سردسیر چقدر دوام می آورد؟

این کانتینرها دارای محفظه ای هستند که با دی اکسید کربن جامد بارگیری می شود و دما توسط یک فن الکتریکی کنترل شده با ترموستاتیک تنظیم می شود و نسخه های حمل و نقل هوایی برای حفظ دما تا حدود ۱۰۰ ساعت در نظر گرفته شده اند.

آیا کامیون های یخچال دار باید در حالت بیکار باشند؟

معمول است که دمای مناسب را با خاموش کردن دیزل ژنراتور کمکی در واحدهای تبرید حمل‌ونقل حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید