کاربرد باربری کامیون یخچال دار

کامیونت یخچالدار شایان
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

کاربرد باربری کامیون یخچال دار

برای حمل و نقل مواد غذایی فاسدشدنی و خراب شدنی مانند لبنیات و بستنی و گوشت و مرغ باید از کامیون های یخچالدار استفاده شود. در این مطلب به کاربرد باربری کامیون یخچال دار و ویژگی های ان می پردازیم. همراه ما باشید.

باری که توسط کامیون و کامیونت حمل میشود باید سالم به مقصد برسد و برای همین امر با توجه به نوع بار باید تهمیدات مشخص گردد. برای حفظ سلامت مواد غذایی که در گرما خراب می شوند و یا باید در دمای زیر صفر حمل شوند از باربری کامیون یخچال دار استفاده می شود.

انواع یخچال کامیون

انواع یخچال کامیون زیر صفری
انواع یخچال کامیون زیر صفری

کامیون یخچال دو نوع است. یک نوع آن دیفراست دار و دیگری غیر دیفراست است. مدل دیفراست برای بارهایی استفاده می شود که به رطوبت و بخار خاصی نیاز ندارند. از این دسته بار می توان به، داروها، سوسیس و کالباس، لبنیات و شکلات اشاره داشت. دمای بالای صفر هم مناسب این محصولات هستند که برای هر کدام می تواند عدد خاصی باشد.

مدل غیردیفراست هم برای مواد غذایی یخ زده که به دمای بالای صفر نیاز دارند، استفاده می شود.

ویژگی کامیون یخچالدار

برای اینکه کاربرد باربری کامیون یخچال دار برای مواد غذایی حساس و فاسدشدنی است باید ویژگی های خاصی را داشته باشد. از این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • دارای عایق بندی است تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.
  • ایزوله است تا الودگی وارد محیط داخل نشود.
  • دارای انوع سیستم خنک کننده دیزلی و یا نوع مکانیکی هستند. یخ خشک و یخ مایع از دی اکسیدکربن در این کامیون ها استفاده شده است.
  • دمای داخل را حتی در گرم ترین روزها هم در داخل حفظ می کنند.

ساختار کامیون های یخچال دار چیست؟

ساختار کامیون های یخچال دار چیست؟

در حالت کلی، ساختار در ساخت کامیون های یخچالدار یکی است. فقط می تواند در موارد کوچک و جزئی تفاوت هایی وجود داشته باشد. می تواند در قسمت های مختلفی از ابعاد و یا اندازه و یا طول و اتفاع با هم فرق داشته و متفاوت باشند. از قسمت های اصلی در کاربرد باربری کامیون یخچال دار می توان به شاسی، دیواره و سردکننده و درب و سیستم روشنایی اشاره داشت.

شاسی و قسمت های فلزی از فولاد هستند که استحکام خیلی خوبی دارند. دیواره های بغل و جلو و سقف هم در این کامیون های یخچالی، در اندازه ها و ضخامت های مختلفی هستند که، بر اساس نوع باربری انتخاب می شوند.

سرکننده ها هم اغلب قابلیت این را دارند که با برق ۳ فاز کار کنند. قابلیت تنظیم دما را هم دارا هستند. سیستم روشنایی که در درون یخچال ها وجود دارد برای دید بهتر در هنگام حمل بار و تخلیه می باشد.

درب عقب در کاربرد باربری کامیون یخچال دار دو لنگه هستند و بر روی هر لنگه درب ۳ لولا قرار دارد و دارای یک قفل است. درب عقب عایق است و از جنس پی وی سی است که دارای لاستیک مخصوصی است.

کاربرد حمل و نقل کامیون یخچال دار

  1. برای حمل و نقل میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.
  2. برای حمل و نقل داروها استفاده می شود.
  3. برای حمل و نقل مواد فراوری شده و گوشتی استفاده می شود.
  4. برای حمل شکلات استفاده می شود.
  5. برای حمل گل مورد استفاده دارد.
  6. برای مواد غذایی فاسدشدنی کاربرد دارند.

نکات مهم در حمل بار با کامیون یخچالدار

  • افراد متفرقه نباید وارد اتاقک باربری شوند.
  • دمای اتاق باید توسط ماموران و کارشناسان بررسی شود تا تایید گردد. تنظیم دقیق دمای اتاق بسیار مهم است که متناسب برای مواد غذایی مختلف با ویژگی های متفاوت باشد.
  • دمای اتاق یخچالی در طول حمل و نقل باید ثابت باشد و تغییری نکند.
  • مواد غذایی نباید با کف اتاق برخورد داشته باشد و به این مورد دقت لازم را باید داشت.
  • دماسنجی باید در دسترس قرار داشته باشد.
  • استریل و ضدعفونی کردن اتاق های یخچالی را در نظر داشته باشید که پس از هر بارگیری باید انجام گردد. بوی نامطبوع و احیانا وجود ویروس ها از بین برود.
قیمت باربری کامیون یخچال دار

برای تعیین قیمت باربری کامیون یخچال دار، باید موارد زیادی را در نظر داشت. از این موارد می توان به نوع بار و مقدار مسافت و زمان معطلی را نام برد. مثلا مواد غذایی که اورژانسی هستند و تحویل ان ها بسیار حساس است ، هزینه حمل بیشتری هم دارند. مسافت هم هر چه قدر بیشتر باشد، سوخت بیشتری و زمان بیشتری مصرف شده است پس هزینه و کرایه حمل بار بیشتر می شود.

اگر معطلی و دیرکرد در رسیدن بار به مقصد پیش اید، کرایه کم تری پرداخت خواهد شد و در مواقعی شرکت باید خسارت هم پرداخت نمایید. این قوانین مشخص هستند و باید از ان ها اطلاع کافی داشت. برای تعیین قیمت باربری کامیون یخچال دار با کارشناسان مجموعه شایان تراک در ارتباط باشید.

انتخاب شرکت باربری کامیون یخچال دار

برای انتقال بارهای خود در بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت، می توانید به مجموعه شایان تراک اعتماد کرده و تجربه خوبی را از این اعتماد کسب نمایید. کیفیت اتاق های یخچالی در این مجموعه بسیار بالا است و یکنواخت است و با دقت و وسواس خاصی بارهای حساس حمل می شوند.

در نهایت اینکه

در این مطلب درباره کاربرد باربری کامیون یخچال دار و نکات مهم در حمل بار اشاره شد، امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

سوالات متداول کاربرد باربری کامیون یخچال دار

چرا رعایت نظافت در باربری کامیون یخچال دار اهمیت دارد؟

پس از هر باربری باید اتاق ضدعفونی شود تا از وجود باکتری ها و بوی نامطبوع ، پاک شود. مواد غذایی باید سالم و استاندارد به مقصد برسند.

قیمت حمل بار با کامیون یخچال دار چقدر است؟

قیمت حمل بار با کامیون یخچال دار به موارد زیادی بستگی دارد که می توان به نوع بار و مسافت و حساسیت بار اشاره داشت. برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان در ارتباط باشید.

یخچال های کامیون چند نوع هستند و از چه متریالی ساخته می شوند؟

دارای دو نوع هستند. یخچال کامیونی زیر صفری و بالای صفری هستند. هر کدام هم کاربرد خود را دارند. متریال استفاده شده در ساخت این نوع یخچال های باربری از ساندویچ پنل هستند که هم عایق بوده و هم ایزوله هستند .

دیدگاهتان را بنویسید