تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری چیست؟

اتاق-حمل-بار-وانت-بار
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری چیست؟

از موارد مهم در حمل و نقل و اسباب کشی این است که، میزان بار مشخص باشد تا بتوان بر اساس آن، خودروی مناسب باربری انتخاب شود. در حمل و نقل با مقدار بار کم از خودروی حمل بار وانت و نیسان استفاده می شود. اما تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری در همین جا ختم نمی شود.

اگر می خواهید بدانبد تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری چیست؟در این مقاله همراه ما باشید تا خیلی مفصل و جامع به ان پرداخته شود.

اندازه بار در خودروهای باربری و وانت بار

اندازه-بار-در- خودرو-های-باربری-و-وانت-بار

انواع خودرو برای باربری انواع وسایل وجود دارد. اما اندازه بار است که نوع خودرو را تعیین می کند. اگر از مقدار بار کم برای جا به جایی و حمل و نقل استفاده می شود، بهتر است از وانت بار و نیسان استفاده شود. در واقع می توان گفت که، مهم ترین تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری در میزان باری است که حمل می شود.

در حجم بار کم از وانت بار و حجم بار اگر متوسط باشد از کامیون و کامیونت و ایسوزو استفاده می شود. برای بارهای سنگین هم در حمل و نقل از ماشین های سنگین و بسیار بزرگ استفاده می گردد.

برای باربری وسایل با حجم کم از انواع وانت بار می توان استفاده نمود. در ادامه با انواع وانت بار و ویژگی های هر کدام بیشتر اشنا شویم.

وانت بار می توان اتاق دار و بدون اتاق بار باشد. وانت پیکان و وانت پراید و نیسان از انواع وانت باری هستند که برای حمل و نقل وسایلی چون کمد، خرده بار و میز و صندبی استفاده شود. این گروه از خودروهای باربری از دسته خودروهای سبک برای باربری هستند. برای باربری وسایل و بار کم حجم از وانت بار پراید، پیکان و آریسا و مزدا و نیسان استفاده می شود.

وانت پراید

از ارزانترین خودروی باربری سبک می توان به وانت پراید اشاره کرد. برای استفاده در حمل و نقل های درون شهری از این نوع خودروی باربری کم هزینه و ارزان استفاده می شود. تحمل محفظه بار وانت پراید در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم است. اجسامس که دارای طول ۱۶۰ سانتی متر به بالا هستند برای حمل و نقل با وانت پراید مناسب نیستند و اصلا توانایی باربری ان را ندارند و درون محفظه بار جای نخواهند گرفت.

وانت پراید در برابر انواع دیگر وانت بارها محدودیت های زیادی دارد و نمی توان ایمنی و امنیت بار را از ان در حد دیگر وانت بارها، انتظار داشت. برای باربری با وانت پراید از اتاق حمل بار فایبرگلاس استفاده می شود که مقاومت و استحکام خوبی دارد. در برابر افتاب و ضربه و رطوبت و اب می تواند محافظ خوبی برای بار باشد. این اتاق بار علاوه بر اینکه دارای مقاومت خوبی است، ظاهر زیبایی هم دارد.

وانت نیسان

اتاق بار نیسان وانت

اگر می خواهید از بهترین وسیله حمل و نقل برای باربری اجسام و وسایل با حجم کم اقدام نمایید، بهتر است از وانت نیسان استفاده شود. این وسیله توانایی حمل بار تا ۲ تن را دارد. در فضاهایی که امکان تردد کامیون و کامیونت وجود ندارد می توان از وانت نیسان استفاده نمود و از تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری در عبور و مرور راحت درون شهری است. وانت نیسان ایمنی بیشتری نسبت به وانت پراید دارد و با خیال راحت می توان از این خودرو برای حمل و نقل وسایل و مواد غذایی با اتاق یخچالدار استفاده نمود.

موارد مهم در انتخاب بهترین وسیله باربری

برای انتخاب وسیله باربری مناسب که از مهم ترین نکات در حمل بار است، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • حجم وسایل و لوازم
  • نوع وسایل قابل حمل
  • زمان و ساعت حمل بار
  • مسیر حمل و نقل و نوع ان
  • مبدا و نقصد حمل بار

اتاق حمل بار وانت بار

برای حمل بار باید اتاق حمل بار مناسب وجود داشته باشد. این اتاق بار روی شاسی وانت بار قرار می گیرد. برای حمل و نقل انواع بار و کالاها و مواد غذایی از اتاق حمل بار استفاده می شود.

اتاق حمل بار برای وانت بار اندازه شاسی وانت بار است. برای حمل و نقل کالاهایی کوچک و درون شهری از این اتاق بارها استفاده می شود.

اتاق حمل بار وانت بار انتی باکتریال هستند و دارای وزن بسیار سبکی است. اتاق حمل بار در عین سبک بودن، محکم است و مقاومت خوبی دارد و از وسایل و کالاهای حمل شده، محافظت خوبی در برابر ضربات دارد. این اتاق ها اگر دچار اسیب دیدگی هم بشوند، خیلی راحت قابل تعمیر هستند و هزینه زیادی هم ندارد.

اتاق حمل وانت بار از نوع ساندویچ پنل

اتاق-حمل-بار-وانت-بار

اتاق حمل بار وانت بار اگر از نوع ساندویچ پنل باشد بسیار مقاوم است. عایق یندی است و از نوع پی وی سی می باشد. این متریال باعث افزایش حجم و کاهش وزن در اتاق بار می شود.

انتخاب نوع اتاق بار

انتخاب اتاق بار برای وانت بار بر اساس نوع بار و ویژگی های نگهداری از بار است. مثلا برای مواد غذایی در انواع یخ زده و غیر یخ زده مانند لبنیات به اتاق بار مخصوصی با ویژگی های خاص وجود دارد. برای بارهای دیگر هم اتاق مسقف و پوشیده می تواند مناسب باشد. پس برای انتخاب اتاق بار باید نوع بار شما مشخص باشد.

در نهایت اینکه

در این مطلب درباره تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری و انواع وانت بار و اتاق حمل بار وانت بار خواندیم. توصیه می شود برای خرید انواع اتاق حمل بار وانت بار و ساخت اتاق بار کامیون از مراکز و فروشگاه ها و شرکت های معتبر اقدام شود.

سوالات متداول تفاوت وانت بار با سایر خودروهای باربری چیست؟

ویژگی اتاق حمل بار وانت بار چیست؟

اتاق حمل بار برای وانت بار اندازه شاسی وانت بار است. برای حمل و نقل کالاهایی کوچک و درون شهری از این اتاق  حمل بار استفاده می شود.

بهترین وانت بار برای حمل و نقل چیست؟

وانت نیسان از بهترین وانت بار برای حمل و نقل وسایل درون شهری است. . این وسیله توانایی حمل بار تا ۲ تن را دارد.

تفاوت وانت بار با دیگر خودروهای حمل بار چیست؟

برای جا یه جایی وسایل و بارها با حجم کم از وانت بار استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید