اهمیت حمل و نقل جوجه

اهمیت حمل و نقل جوجه
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

اهمیت حمل و نقل جوجه

حمل و نقل جوجه و تخم مرغ هایی که دارای نطفه هستند، حساس است و باید با دقت و مهارت و دانش این کار انجام شود. پس باید مناسب ترین شرایط حمل و نقل برای جوجه ها فراهم شود. اهمیت حمل و نقل جوجه در فواصل دورتر بیشتر می شود و باید نیازهای حمل برای فواصل کوتاه و فواصل زیاد را دانست. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره ویژگی ها و اهمیت حمل و نقل جوجه بدانیم.

از مهم ترین مواردی که در حمل و نقل جوجه باید بررسی شود و اهمیت زیادی دارد، اتاق حمل جوجه است که ضوابط خاصی را باید دارا باشد.

اتاق حمل بار جوجه

اتاق حمل بار جوجه برای جوجه های یک روزه مورد استفاده دارد. برای حمل و نقل و جا به جایی جوجه ها از این نوع اتاق بار استفاده می شود. این اتاق بار در ابعاد و اندازه های مشخص مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد اتاق حمل بار جوجه مشخص است و برای حمل و نقل تعداد معینی جوجه استفاده می شود.

برای حمل و نقل جوجه ها از اتاق هایی استفاده می شود که از متریال ساندویچ پنل هستند. اتاق بار جوجه ساندویچ پنل دارای مقاومت و استحکام بالایی است. در برابر هر نوع ضربه و اسیبی از خود مقاومت خوبی نشان می دهد.

اتاق حمل بار جوجه ساندویچ پنل

جنس اتاق حمل بار جوجه
اتاق حمل بار جوجه ساندویچ پنل

همان طور که اشاره شد به دلیل اهمیت حمل و نقل جوجه از اتاق های محکم ساندویچ پنل برای این کار استفاده می شود. دیوارهای این اتاق از نوع ساندویچ پنل دیواری و سقف ان هم از متریال ساندویچ پنل سقفی هستند. این اتاق ها ایزوله هستند تا حمل و نقل جوجه ها در بهترین شرایط بهداشتی و مراقبتی صورت گیرد.

ویژگی فنی اتاق حمل بار جوجه

برای ساخت اتاق حمل بار جوجه از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. نوعی عایق برای ساخت این اتاق ها استفاده شده و جنس این عایق پلی یورتان می باشد. مزیت استفاده از این عایق ها این است که باعث از دست رفتن و هدر رفتن انرژی نمی شود.

مزیت استفاده از اتاق حمل بار جوجه
مزیت استفاده از اتاق حمل بار جوجه

شاسی اتاق حمل بار جوجه ساندویچ پنل از جنس فولاد است. این متریال مقاومت بالایی دارد و در برابر پوسیدگی و خودگی بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در دیواره های این اتاق ها از ساندویچ پنل خاصی استفاده شده است که ایمنی و کیفیت و مقاومت اتاق را افزایش می دهد.

از ویژگی های اتاق حمل بار ساندویچ پنل این است که به راحتی شسته می شود و می توان از مواد شوینده برای نظافت و شستشوی آن استفاده کرد. از رنگ کوره برای این اتاق ها استفاده می شود که در برابر خوردگی و پوسیدگی محافظت می شوند.

سیستم روشنایی که در اتاق های ساندویچ پنل برای حمل بار جوجه قرار داده شده است در زمان بارگیری و تخلیه بار مورد استفاده دارد و در شب هم روشنایی کافی با این چراغ های ال ای دی وجود دارد.

اهمیت  سیستم تهویه در حمل و نقل جوجه

از موارد مهم در اهمیت حمل و نقل جوجه، ابن است که سیستم تهویه اتاق حمل بار خیلی خوب هوا را تصفیه کند. با تصفیه کردن اتاق حمل بار جوجه، دمای اتاق تنظیم می شود و از جوجه مراقبت ویژه صورت می گیرد. جوجه ها و خصوصا جوجه هایی که یکروزه هیتند در برابر تغییرات دما و گرم و سرد شدن آن حساس هستند و اگر دمای اتاق بالا و پایین شود، خسارات زیادی وارد می شود. در این قسمت می توان اهمیت حمل و نقل جوجه را بیشتر درک کرد.

قیمت اتاق حمل بار جوجه

اتاق حمل بار جوجه می تواند از متریال های مختلف با کیفیت های متفاوت و در ابعاد مختلف طراحی و ساخته شود و قطعا قیمت های متنوعی دارند. برای اطلاع از قیمت اتاق حمل بار جوجه و شرایط خرید و راهنمایی و مشاوره در خصوص خرید و انتخاب، با کارشناسان مجموعه شایان تراک در ارتباط باشید. مشاوران شایان تراک، راهنمایی های لازم را برای مشتریان عزیز ارائه می دهند.

موارد مهم در خرید اتاق حمل بار جوجه چیست؟

  • از مهم ترین موارد در اهمیت اتاق حمل جوجه این است که از مراکز معتبر خریداری شود. باید در ساخت اتاق حمل از مواد باکیفیت و مواد اولیه مرغوب استفاده شود.
  • دقت داشته باشید که اتاق حمل بار جوجه باید ایزوله باشد و باید از مواد پلی یورتان و ورق گالوانیزه استفاده شود.
  • باید تهویه مناسبی داشته باشد تا دمای اتاق بار کنترل شود. بار جوجه به دما بسیار حساس است.

انواع اتاق حمل جوجه

انواع اتاق حمل جوجه ارزان
انواع اتاق حمل جوجه

می توان اتاق حمل جوجه را به دسته های مختلف تقسیم کرد که این تقسیم بندی به صورت زیر است.

اتاق حمل بار جوجه ۶ تن یکی از انواع اتاق بار جوجه است که دارای ابعاد کوچکی است.

اتاق حمل بار جوجه ۸ تن از انواع دیگر اتاق حمل بار جوجه است که با پانل ساخته شده است.

ساخت اتاق حمل بار جوجه

اتاق حمل بار جوجه باید خیلی خوب اب بندی و عایق کاری شود. اهمیت حمل بار جوجه باعث می شود که در ساخت اتاق بار بسیار دقت شود و نظارت بر ساخت وجود داشته باشد.

اگر از مراکز و شرکت های معتبر اتاق حمل بار جوجه خریداری شود، از بابت ساخت و استفاده از متریال اطمینان خواهید داشت. این نوع اتاق حمل بار باید طراحی اصولی به همراه نصب پنل دیواری و پنل سقفی را داشته باشد و در این صورت است که می توانید، مجوز های لازم را برای حمل و نقل جوجه را کسب نمایید.

در نهایت اینکه

اهمیت حمل و نقل جوجه تا جایی است که در ساخت و طراحی این اتاق بار بسیار دقت به خرج داده شده است. خرید از مراکز معتبر چون شایان تراک را مد نظر داشته باشید.

سوالات متداول اهمیت حمل و نقل جوجه

مهم ترین مورد در اتاق حمل و نقل جوجه چیست؟

ایزوله باشد و دارای تهویه مناسبی باشد.

قیمت اتاق حمل بار جوجه چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت اتاق حمل بار با کارشناسان در ارتباط باشید.

مزیت وجود سیستم روشنایی در اتاق حمل بار جوجه چیست؟

در زمان بارگیری و تخلیه بار مورد استفاده دارد و در شب هم روشنایی کافی با این چراغ های ال ای دی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید