بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی چیست؟

ویژگی ماشین های یخچالدار چیست؟
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی چیست؟

از روش های ایمن و مطمئن برای حمل  نقل مواد غذایی، استفاده از ماشین های باربری است. انواع مختلفی از ماشین های باربری با ویژگی های خاص وجود دارند که کاربرد خاص برای حمل مواد غذایی دارند. در این مقاله با عنوان بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی چیست؟ به شرایط لازم برای ماشین های حمل مواد غذایی و انواع روش های حمل می پردازیم.

ماشین حمل مواد غذایی

ماشین- حمل -مواد -غذایی
ماشین- حمل -مواد -غذایی

همان طور که اشاره شد، مواد غذایی در انواع مختلف را با ماشین های مخصوص حمل مواد غذایی جا به جا و حمل می کنند. این ماشین ها ویژگی های خاص دارند و با سایر خودروها تفاوت هایی دارند. مواد غذایی حساسیت بالایی دارند و برای اینکه دچار فساد و خراب شدگی نگردند، ماشین های باربری باد شرایط خاصی داشته باشند.

برای اینکه مواد غذایی سالم و ایمن به مقصد برسند و صاحبین ان ها دچار صدمه مالی نشوند باید از ماشین های حمل بار مناسب برای هر ماده غذایی استفاده نمود. هر ماشین حمل بار برای جا به جایی کالایی خاص هستند.

مثلا برای حمل مایعات از تانکر و بونکرها برای حمل کالاهای جامد، مانند شن و ماسه مناسب هستند. برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی هم از کامیون یخچالدار و یا نیسان یخچالدار استفاده می شود.

ماشین هایی که برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی مورد استفاده قرار می گیرند از بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی است که مطلب درباره آن زیاد است.

همان طور که می دانید، حمل و نقل مواد غذایی چون لبنیات و گوشت و سبزی باید با شرایط خاص و ویژه باشد تا دچار گندیدگی و فساد نشوند. با وجود خودروهای یخچالدار با دمای ثابت می توان از فاسد شدن مواد غذایی در حین حمل و نقل بین شهری و داخل شهری جلوگیری به عمل آورد.

مهم ترین ویژگی ماشین های حمل مواد غذایی

ماشین هایی برای حمل مواد غذایی مناسب هستند که دارای سیستم خنک کننده باشند. در واقع باید اتاق یخچالدار داشته باشند. سیستم خنک کننده ای مناسب است که، دما را بتون تغییر داد و بر اساس ویژگی هر ماده غذایی و نیازش تغییر داد. بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی این است که نیاز دمایی هر ماده غذایی با اتاق یخچالدار هماهنگ باشد.

مهم ترین ویژگی ماشین های حمل مواد غذایی
مهم ترین ویژگی ماشین های حمل مواد غذایی

به طور مثال مواد غذایی مانند، گوشت و مرغ ماهی در حالت یخ زده جا به جا می شوند و لازم است در اتاق یخچالدار زیر صفر باند و اما مواد غذایی چون لبنیات و سبزی و اگر یخ بزنند خراب و فاسد می شوند. برای حمل مواد غذایی چون محصولات فراوری شده و لبنیات و سبزیجات باید از اتاق یخچالدار بالای صفری که قابلیت تنظیم دما دارد، استفاده شود.

ویژگی اتاق حمل بار کامیون های یخچالدار

اتاق های حمل بار کامیون های یخچالدار، از یخچال هایی استفاده می کنند که دارای عایق هستند. این اتاق ها را بر روی شاسی نصب می کنند. اگر در ساخت اتاق یخچالی از متریال ساندویچ پنل استفاده شود، در مصرف سوخت و انرژی هم صرفه جویی می شود. دما هم خیلی خوب با این متریال حفظ می شود.

اتاق یخچالی در اواخر سال ۱۹۳۰ در امریکا به شکل مدرن مورد استفاده قرار گرفتند که تا به امروز فقط در حجم تجهیزات و ظرفیت تغییرات ایجاد شده است. اما پیکربندی هیچگونه تغییری تا به امروز نداشته است.

ویژگی اتاق کامیون های یخچالی حمل بار

  • این نوع اتاق ها عایق بندی خوبی در برابر انرژی و دما دارند.
  • ایزوله هستند و مواد غذایی کاملا محفوظ از آلودگی های محیط است.
  • استحکام و مقاومت بسیار خوبی را در بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی با اتاق یخچالدار شاهد هستیم.

ویژگی ماشین های یخچالدار چیست؟

حمل-و-نقل-گوشت
ویژگی ماشین های یخچالدار چیست؟

اگر بخواهیم از بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی که استفاده از ماشین های یخچالدار است، بگوییم باید، از ویژگی های این اتاق ها بیشتر بدانیم.

  • این ماشین ها دارای محفظه مخصوص و یخچالی می باشند.
  • از ورود افراد متفرقه به این اتاق ها جلوگیری می شود.
  • دارای سیستم کنترل دمای ماشین باربری یخچالدار سالم و دقیقی هستند.
  • زنجیره هوای سرد و گرم داخل ماشین حمل اتاق یخچالدار باید در کنترل راننده باشد.
  • مواد غذایی نباید مستقیم با کف خودرو در ارتباط باشد. در این صورت است که بهداشت رعایت می شود.
  • دماسنج در محفظه حمل مواد غذایی باید دقیق کار کند.
  • بعد از هر باربری باید اتاق یخچالدار تمیز شود تا از باکتری و الودگی عا پاک گردد.

لایه های تشکیل دهنده اتاق یخچالی ساندویچ پنل

از لایه های تشکیل دهنده اتاق یخچالی ساندویچ پنل ، لایه میانی از جنس فوم است، لایه پلی اورتان، عایق حرارتی از جنس پشم سنگ، درب دو لنگه اتاق یخچالی که از چوب چند لایه است. این درب دارای عایق بندی پی وی سی می باشد.

قیمت حمل‌ونقل مواد غذایی

کرایه حمل بار با بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی که دارای اتاق یخچالدار هستند، بالاتر است. سوخت بالاتر و مخارج بیشتر در قطعات این نوع خودروها و اخذ مجوز و موارد دیگر باعث بالا بردن قیمت در حمل و نقل با ماشین های یخچالدار است.

مواردی چون مقدار بار و مسافت و حساسیت مواد غذایی و زمان تحویل هم در هزینه های باربری تاثیر گذار خواهد بود.

باربری نیسان یخچالدار

برای حمل مواد غذایی و بارهایی که منجمد هستند و حجم کمی دارند از باربری نیسان یخچالدار استفاده می شود. این ماشین ها مجهز هستند و در دو نوع بالای صفری و زیر صفری موجود می باشند.

در نهایت

در این مطلب به بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی و ویژگی های مهم در ماشین های حمل و نقل یخچالدار اشاره شد. مهم ترین روش حمل و نقل مواد غذایی، استفاده ار ماشین های یخچالدار است. بری اطلاعات بیشتر در ارتباط با حمل و نقل مواد غذایی و تعرفه قیمت ها با شایان تراک در ارتباط باشید.

سوالات متداول بهترین روش حمل‌ونقل مواد غذایی چیست؟

در چه فصلی تقاضا برای نیسان یخچالدار بیشتر است؟

در فصل تابستان با گرم شدن هوا، درخواست برای اجاره نیسان یخچالدار افزایش می یابد.

قیمت باربری اتاق یخچالدار چقدر است؟

ایتم های زیادی در تعیین قیمت باربری یخچالدار تاثیر دارند که میزان بار و مسافت از مهم ترین این عوامل است.

چند نوع کامیون یخچالدار داریم؟

برای حمل مواد غذایی یخ زده و فاسدشدنی از کامیون یخچالدار بالای صفری و زیر صفری استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید