ترمز ریتاردر در کامیون های باربری

ترمز ریتاردر
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که می دانید ترمزهای کمکی امروزه به طور کلی در کامیونها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ایمنی خوبی در کنار ترمز اصلی ارائه می دهد. البته ناگفته نماند که زمانی این ترمز کمکی به خوبی کار می کند که، راننده کاملا با نحوه کارکرد ترمز کمکی آگاه باشد. ترمز کمکی بیشتر برای اینکه لنت های ترمز خنک بمانند در سراشیبی طراحی شدند و در آخر در کامیون نصب شدند. ما در این مقاله به ترمز ریتاردر در کامیون های باربری می پردازیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید واقع شود. همچنین شما می توانید پس از خواندن این مقاله برای ساخت اتاق کامیون خود، به صفحه محصولات سایت شایان تراک مراجعه نمایید.

ترمز ریتاردر در کامیون های باربری چیست؟

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، ترمزهای کمکی برای این طراحی و نصب شدند که لنت های ترمز خنک بمانند و در سراشیبی دچار مشکلات متفاوتی نشوند. ریتاردرهای نصب شده در کامیون ها در کل هیدرولیکی هستند که در پشت گیربکس مورد استفاده قرار می گیرند. می توان گفت ترمز ریتاردر نامی است که شرکت ZF در سال ۱۹۹۲ بر روی سه نسل از ریتاردهای ساخت خودش گذاشت. همچنین در نظر داشته باشید که ترمز کمکی فقط روی محور دیفرانسیل انجام می شود و دیگر محورها هیچ نیروی بازدارنده ای دریافت نخواهند کرد.

ترمز ریتاردر چیست
درباره ترمز ریتاردر

ریتاردرهای نصب شده بر روی کامیون های باربری

در رابطه با ریتاردرهای نصب شده بر روی کامیون های باید گفت سه دسته وجود دارد به صورت زیر می باشد:

  • ریتاردر هیدرولیکی یا روغنی
  • ترمز ریتاردر آبی کامیون های باربری
  • ریتاردر آهن ربایی
ریتاردرهای نصب شده بر روی کامیون های باربری
بررسی انواع ریتاردر کامیون

این ۳ دسته در کل بر روی کامیون های باربری وجود دارد که نمونه های روغنی از روغن هیدرولیک بهره می برند که ممکن است در آینده نه چندان دور به خاطر هزینه های مواد مصرفی و نیاز به نگهداری جای خود را به نمونه های آبی بدهد. نمونه های آبی از آب موتور استفاده می کنند و نمونه های ریتاردر آهن ربایی از نیروی آهن ربا و باد کامیون استفاده می کنند. همچنین با کمک ترمز کمکی ریتاردر می توان از وسایلی که در داخل اتاق کامیون وجود دارد مراقبت کرد و کمترین خسارت به آنها وارد شود. هرچند نوع اتاق کامیون یا تراک در میزان خسارت نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین ترجیحا اتاق کامیون خود را از یک جای معتبر سفارش یا خرید بکنید.

نحوه کارکرد ترمز ریتاردر در کامیون های باربری

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، ما نوع های مختلفی در ترمزهای ریتاردر داریم که هرکدام از آنها به نوع خاص خودشان کار می کنند. برای شروع از ریتاردر الکترومگنتیک یا القایی شروع می کنیم که معمولا این نوع ریتاردرها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ترمز ریتاردر در اتوبوس های قدیمی کاربردهای زیادی دارد و یکی از خاصیت های این ریتاردرها انعطاف پذیری آن است. این ریتاردر یک موتور به شفت چرخان وصل شده است که استاتور به شاسی خودرو متصل شده است.

کارکرد ترمز ریتاردر
بررسی کارکرد ترمز ریتاردر

ریتاردرها از توان های متفاوت و شکل های زیادی تشکیل شده اند. بعضی از آنها از همان ابتدا بر روی گیربکس نصب شده اند و در دیگر موارد به صورت جداگانه بر روی گیربکس قرار می گیرد. همچنین بهتر است بدانید که بهترین برندهای ریتاردر در اروپا ساخته می شوند و در دو برند Voith و ZF بسیار معروف می باشند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد ما به ترمز ریتاردر در کامیون های باربری پرداختیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای مفید بوده باشد. همچنین در این مقاله در رابطه با انواع ترمز ریتاردر کامیون باربری پرداختیم و متوجه شدید که هرکدام به نوع خود کار می کند. ریتاردر الکترومگنتیک یا القایی که معمولا در اتوبوس های قدیمی استفاده می شود و استفاده گسترده ای دارد. همچنین این نوع ریتاردر خاصیت زیادی دارد که یکی از آنها انعطاف پذیری آن است. همچنین از برندهای معروف این نوع ترمز می توان Voith و ZF را نام برد که بسیار معروف می باشند. برای اینکه بتوان از کالا و اجناس داخل اتاق کامیون مراقبت باید حسابی حواس جمع و کنترل خوبی بر روی فرمان کامیون و ترمز داشت، همچنین استفاده از اتاق کامیون مناسب باعث می شود که کالا و اجناس به صورت ایمن تر به مقصد خود برسند.

برای خرید و سفارش اتاق کامیون استاندارد با سایز و مدل های مختلف می توانید به شایان تراک مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. چند نوع ترمز ریتاردر وجود دارد که بر روی کامیون های باربری وصل می شود؟
    در کل ۳ نوع ترمز ریتاردر وجود دارد که هرکدام عمل مخصوص به خودش را دارد. آن سه مورد به نام های ریتاردر هیدرولیکی یا روغنی، ترمز ریتاردر آبی و ریتاردر آهن ربایی می باشد.
  2. معروف ترین برند های ساخت ترمز ریتاردر چه نام دارند؟
    شرکت Yoith و ZF از معروف ترین شرکت های ساخت ترمز ریتادر در اروپا هستند.
  3. برای خرید اتاق کامیون باید به کجا مراجعه کرد؟
    شایان تراک با داشتن بهترین ابزارها و بهترین دستگاه های ساخت اتاق کامیون، هر مدل اتاق کامیون در هر سایزی را برای شما آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید