جلوگیری از حوادث با ترمز کمکی کامیون

تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

بررسی ویژگی های ترمز کمکی کامیون

همانطور که می دانید زمانی از ترمز کمکی کامیون استفاده می کنیم که بخواهیم از یک زمین شیب دار پایین بیایم. اگر از ترمز کمکی در همچین شرایطی استفاده نکنیم، ممکن است که فشار زیادی بر روی سیستم داخلی ماشین و سیستم های ترمز وارد که در آخر نتیجه خرابی زیادی به بار می آورد. ما در این مقاله به بررسی ویژگی های استفاده از ترمز کمکی کامیون می پردازیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید واقع شود.

پیشگیری از خرابی بار با ترمز کمکی کامیون

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، زمانی از ترکز کمکی کامیون استفاده می کنیم که بخواهیم از یک زمین شیب دار پایین بیایم و باید اضافه کنیم که زمانی باید استفاده کنید که با فشار دادن ترمز نتوانسته اید کامیون را به خوبی کنترل کنید. هرچند بهتر است بدانید که این کار فقط در کامیون ها صدف نمی کند، بلکه در ماشین های عادی هم این موضوع وجود و در زمانی که نمی توانید ماشین را با ترمز کنترل کنید، بهتر است که از ترمز کمکی آن را کنترل کنید.

جلوگیری-از-حوادث-با-ترمز-کمکی-کامیون-و-پیشگیری-از-خرابی-کالاهای-داخل-تراک

همانطور که می دانید، زمانی که در شیب تندی قرار می گیرید و ترمز را فشار می دهید که کامیون را کنترل کنید، کامیون و اتاق بار آن بسیار تکان می خورد و ممکن است که کالا و وسایلی که در داخل اتاق بار وجود دارد، تخریب شود که این برای رانندگان کامیون یک شکست محسوب می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که از یک اتاق حمل بار استاندارد و دارای قفسه استفاده کنید نا خطری مانند آسیب فیزیکی کالاها را تهدید نکند. به همین دلیل شما می توانید برای ساخت اتاق کامیون باربری خود به سایت شایان تراک مراجعه کرده و از خدمات مختلف آن استفاده کنید.

ترمز کمکی کامیون چگونه عمل می کند؟

حال بعد از اینکه فواید ترمز کمکی را برای شما بازگو کردیم، نوبت می رسد به نحوه عملکرد  ترمز کمکی کامیون که ابتدا بهتر است بدانید که ترمزهای کمکی از ۲ عدد چرخ پرده دار تشکیل شده است که به هم دیگر متصل هستند. دیگر قطعاتی که در ترمز کمکی نقش دارند، روتور چرخان و استاتور بدون حرکت است. زمانی که موتور کمکی شروع به کار می کند، روغن با میزان چسبندگی بالا توسط هیدرولیک به درون ترمز کمکی هدایت می شود و از همان جا مراحل عملکرد ترمز کمکی ایجاد می شود. روتور چرخان که از قطعات کمکی است به محور انتقال قدرت متصل می شود و  میزان روغن چسبنده را به مقدار زیادی افزایش می دهد که باعث آروم شدن کامیون یا ماشین می شود. برای بهتر فهمیدن عملکرد ترمز کمکی کامیون به لیست زیر مراجعه کنید:

بررسی نحوه عملکرد ترمز کمکی کامیون
نحوه عملکرد ترمز کمکی
  • ترمزهای کمکی دارای ۲ عدد چرخ پرده دار متصل به یک دیگر است.
  • روتور چرخان و استاتور بدون حرکت هستند که از دیگر قطعات ترمز کمکی هستند.
  • زمانی که ترمز کمکی شروع به کار می کند، روغن با میزان چسبندگی بالا توسط پمپ هیدرولیک به درون ترمز کمکی هدایت می شود.
  • در آخر ترمز کمکی به ایستادن و مهار کامیون کمک می کند.

در ادامه مقاله درباره نکته باربری بیش از حد توان کامیون می پردازیم و نکاتی درباره آن به شما می گوییم.

بارگیری کردن بیش از توان کامیون و اتاق بار

همانطور که می دانید که ما مدل های متفاوت کامیونی زیادی داریم که هرکدام ویژگی و توان های منحصر به فرد خودشان را دارند و نباید بیش از توان مدل کامیون خود بارگیری کنیم زیرا ممکن است که در بعضی از شرایط جاده ای کامیون واژگون یا حتی اتفاق های ناگوار بیشتری اتفاق بیفتد. همچنین بارگیری بیش از حد توان کامیون باعث می شود که سیستم های داخلی کامیون دچار مشکل شود و در وسط های راه دچار مشکل هایی مانند خاموش کردن موتور یا داغ کردن آن شود.

بارگیری-کردن-بیش-از-توان-کامیون-و-تراک

همچنین در نظر داشته باشید که باید برای کامیون های خود اتاق های حمل بار مخصوص و استانداردی بگیرید که توان کامیون را در نظر داشته باشد. همچنین در انتخاب اتاق کامیون خود، حتما کالا و وسایلی که قرار است بارگیری کنید را نیز در نظر بگیرید. با انتخاب تراک استاندارد و مناسب، حتی در بدترین شرایط نیز ممکن است که کالا و وسایل داخل اتاق حمل بار، سالم بمانند.

سخن پایانی درباره ترمز کمکی کامیون

همانطور که در این مقاله خواندید، ما به جلوگیری از حوادث با ترمز کمکی کامیون پرداختیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین در این مقاله در رابطه با نحوه عملکرد ترمز کمکی کامیون لیستی را شرح داده ایم که باعث بهتر متوجه شدن نوع عملکرد ترمز کمکی کامیون شد. در آخر مقاله گفته شد که نباید بیش از حد توان کامیون بارگیری کرد زیرا ممکن است در وسط راه مشکلاتی پیش بیاید که پروژه شما را مختل می کند.

سوالات متداول
  1. برای مهار کامیون در سراشیبی بهتر است چه کاری انجام دهیم؟
    شما می توانید از ترمز کمکی برای مهار کامیون استفاده کنید.
  2. چرا نباید بیش از توان حد کامیون بارگیری کرد؟
    زیرا ممکن است که به کامیون و قطعات داخلی آن فشار بیاید و باعث خرابی و مشکل کامیون شود.
  3. برای خرید اتاق کامیون باید به کجا مراجعه کرد؟
    شایان تراک با داشتن بهترین ابزارهای ساخت اتاق کامیون، تراک های استاندارد و مناسبی را مخصوص کامیون و کالاهای شما ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید