تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار

نیسان یخچالدار
تاریخ انتشار:
نظرات: ۵ دیدگاه

تغییر کاربری وانت باری به نیسان با اتاق یخچالدار یکی از موضوعات بسیار سوال برانگیز برای صنف وانت داران است. یکی از انواع و اقسام حمل و نقل که در کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، حمل و نقل کالاهای تحت دمای خاص می‌باشند مثل اقلام دارویی ، مواد غذایی و … که بایستی در دماهای ثابت بالای صفر و یا پایین صفر ، نگهداری و حمل گردند. این امر به وسیله ماشین های یخچالدار انجام می‌گیرد و حفظ  دما با داشتن یخچال در این مدل حمل و نقل یک ضرورت به حساب می‌آید.

اهمیت تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار

تغییر کاربری خودروها در صنعت، تجارت، حمل و نقل و جابه‌جا کردن مسافر و انواع و اقسام وسایل نقلیه VIP دارای اهمیت زیادی است، به طوری که هر روزه با شکل و ظاهری جدید جلوه می‌نمایند و به آسانی در معرض دید  همه افراد می‌باشند.

ما در این مقاله قصد داریم بخش کوچکی از این اقیانوس بی‌پایان را به نمایش بگذاریم تا مخاطبین بتواند آشنایی نسبی با این صنعت پیدا نمایند و به دانش خود هر چند اندک اضافه کنند.

کاربرد نیسان یخچال دار

وانت نیسان یا نیسان آبی یکی از نوستالژی‌های ایرانیان می‌باشد که برای چند نسل در زمینه حمل و نقل و جابه‌جایی بار در ایران نقش زیادی را ایفا کرده است. این خودرو که همان خودرو زامیاد ۲۴ می‌باشد حدود ۵۰ سال می‌باشد که در ایران تولید می‌گردد. به خاطر تناسب کارایی این خودرو با شرایط جغرافیایی و احتیاجات رانندگان ایرانی در طول این مدت وانت نیسان نقش‌های متفاوتی را بر عهده داشته است. در آغاز از وانت نیسان فقط به منظور جا به جایی بار استفاده می شد ولی کم کم نیسان یخچالدار، نیسان جرثقیل، نیسان کمپرسی و … به بازار وارد شدند و هر کدام از آنها نقش خود را به خوبی ایفا نمودند.

کانتینر یخچال دار نیسان برای حمل انواع و اقسام محصولات و مواد قابل استفاده می‌باشد و درب های آنها در دو مدل تک درب و دو درب، و همچنین بنا به درخواست مشتریان قابل طراحی و تولید می‌باشند. برای محصولاتی مانند: مرغ منجمد می‌بایست از کانتینر یخچالدار نیسانی که به سردخانه زیر صفر مجهز است استفاده نمود و برای لبنیات از کانتینر یخچال دار نیسان هایی که به سردخانه بالای صفر مجهز می‌باشد استفاده کرد.

نیسان یخچالدار

شرایط موافقت با تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار

داشتن شرایط ابعاد و اندازه کانتینر یخچال شرط لازم برای تغییر کاربری است. طول این کانتینر بایستی ۲۵۸ سانتی‌متر، عرض آن ۱۸۸ سانتی‌متر و ارتفاع آن ۲۱۰ سانتی‌متر باشد. کانتینر به کار برده شده در ساخت سردخانه نیسان باید دارای چهار کلاف چوب نراد و دانسیته ۴۰-۵۰ باشد.ضخامت دیواره‌ها و سقف ۸ سانتی‌متر و کف آنها ۲۲ سانتی‌متر می‌باشد.معمولا کف این کانتینر‌ها از مدل ریل آلومینیوم یا ورق آلومینیوم غیرمسطح تولید میشوند. جنس ورقه داخلی و خارجی از مدل آلوزینک پیش رنگ شده است. شاسی به طور کامل از ناودانی و قوطی ۴۰*۸۰ می‌باشد. جنس بدنه و همچنین کف اتاق یخچال دار از ساندویچ پانل با تزریق مواد پلی یورتان می‌باشد که از بهترین مواد موجود به جهت تغییر کاربری به شمار می‌آید.

دور درب‌های این کاربری، با عایق PVC پوشیده شده است تا دما و سرمای موجود هدر نرود. جنس انواع اتاق یخچال با هم مشابه می‌باشند و فقط اختلاف آن‌ها در مدل یخچال و دمای آنها می‌باشد. کلیه اجزای این کاربری با دقت و کیفیت تولید شده‌اند و می‌تواند سلامت بار شما را در طول حمل و نقل حتی برای مسافت های بسیار طولانی را تضمین نماید. یراق آلات مقاوم و پوشش بی نظیر این کاربری یخچال دار، این محصول را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می کند.

کارکرد یخچال نیسان
ویژگی نیسان یخچالدار

ضوابط تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار

در صنعت خودروسازی، تغییر کاربری بیشتر خودروها دارای اهمیت فراوانی است. در خودروهای سنگین این مسئله بسیار مهم و مستلزم رعایت ضوابط خاصی می باشد.

کارخانجات تولید خودرو های سنگین با علم پیشرفته و گسترده و مهندسان کاردانی که دارند ، کاربری خودرو را با در نظر گرفتن نیاز بازار تغییر می دهند، لذا اخذ گواهی استاندارد ضروری است.

لازم است بدانید به منظور تغییر کاربری خودرو های سنگین، قوانین خیلی دقیق و سخت گیرانه ای تعیین شده‌اند.

انواع تغییر کاربری وانت بار

نیسان زامیاد معمولی

رایج‌ترین و ساده ترین  کاربری یک نیسان حمل بار می‌باشد. بارهایی مثل اسباب و اثاثیه منزل، کارتن و … . توسط نیسان زامیاد ساده که رایج ترین مدل نیسان نیز می باشد حمل می شوند. ظرفیت استاندارد بار مجاز این مدل خودرو چیزی حدود ۲۱۰۰ کیلوگرم می‌باشد. ولی این مقدار ممکن است به نزدیک به ۳۰۰۰ کیلوگرم نیز برسد

نیسان وانت یخچال‌دار

یکی از دلایل تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار پخش مواد غذایی زود مصرف می‌باشد. از آنجایی‌که تعداد زیادی از این مواد غذایی فاسد شدنی می‌باشند، بایستی به جهت حمل آن‌ها از یخچال استفاده نمود.

در واقع اتاق بار یخچال دار یا همان کانتینر های یخچال دار از بهترین و پرکاربردترین انواع کاربری‌ها می‌باشند. که به خاطر داشتن خصوصیات اختصاصی و داشتن یونیت خنک کننده دارای قابلیت کاهش دمای محصولات و یا حفظ دمای ابتدایی آن‌ها می‌باشند.

این کاربری‌ها در دو مدل سبک و سنگین ساخته شده اند. و شما می‌توانید با در نظر گرفتن احتیاجات خود از میان آن‌ها انتخاب نمایید. اکثر مجموعه‌ها و شرکت های پخش از اتاق یخچال دار به منظور حمل مواد غذایی فاسد شدنی، گوشت و مرغ، دارو، لبنیات، گوشت گرم و… استفاده می کنند.

کارکرد یخچال نیسان
ویژگی نیسان یخچالدار

انتخاب نوع تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار

اگر تمایل به تغییر کاربری وانت باری به یخچال دار را دارید. بایستی بدانید که این محصولات دو کاربرد مختلف دارند. یکی از آن‌ها به منظور حفظ دمای اولیه محصولات است و دیگری به منظور کاهش دمای محصولات می‌باشد. به همین دلیل است. که در موقع انتخاب آن‌ها بایستی از نوع محصولی که در آینده قصد حمل آن را خواهید داشت مطمئن باشید. مثلا معمولا محصولات بالای صفر برای نگهداشت دمای اتاق بار در دمای نزدیک به صفر و محصولات زیر صفر به جهت نگه داشتن محصولات منجمد استفاده می‌گردد.

قیمت کرایه نیسان یخچال دار چقدر می‌باشد؟

تعرفه حمل بار نیسان یخچالدار، ایسوزو یخچالی و کامیون یخچال دار با در نظر گرفتن  مخارج بالای آن مثل مصرف سوخت بالا در هنگام روشن بودن یخچال، هزینه بالای اتاق یخچالی و گرفتن مجوزهای مورد نیاز و همینطور مخارج نگهداری آن، کرایه بیشتری نسبت به خودروهای حمل بار دیگر دارد. از سویی تعداد این نوع خودروها نسبت به خودروهای دیگری که به منظور خدمات اتوبار و باربری کرایه می شوند کمتر می‌باشد.

این عوامل موجب افزایش قیمت کرایه های نیسان و ماشین های یخچالدار می‌باشند و همین امر موجب شده که  نتوان نرخ ثابتی به منظور حمل بار خودروهای یخچالی مشخص نمود. البته می توانیم بگوییم نرخ کرایه ماشین های یخچالدار ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از ماشین های معمولی می‌باشد.

جمع بندی

با اخذ گواهی لازم و رعایت قوانین وضع شده می توانید به راحتی با تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار درآمد زایی کنید. بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید وانت یخچالی ندارید ما به شما برای تغییر کاربری وانت شما کمک می کنیم.

سوالات متداول
  1. چه بار هایی  را می‌توان با استفاده از نیسان یخچالدار جابه‌جا کرد؟
     ماهی و آبزیان، سبزی منجمد ، ذرت، گوشت و مرغ، لبنیات، میوه جات، کمپوست، بستنی، میوه و تره بار، تخم مرغ، سبزیجات، حمل گل و گیاه، کنسانتره سرم ها، دارو و واکسن.
  2. تغییر کاربری وانت باری به نیسان به چه صورت است؟
    باید به پلیس راهور مراجعه نمایید.
  3. قیمت کرایه نیسان یخچال دار چقدر است؟
    با نبود تعرفه مشخص، قیمت مشخصی را نمی‌توان تعیین نمود.

5 دیدگاه دربارهٔ «تغییر کاربری وانت باری به نیسان یخچال دار;

    • با سلام
      لطفا در صورت امکان با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید .
      ۰۲۱-۵۶۵۸۵۶۵۸ داخلی ۱۰۰
      کارشناسان فروش ما در اولین فرصت پاسخگوی شما و آماده شنیدن صدای گرم شما هستند.

      پاسخ
    • با سلام
      لطفا با توجه به نوع سوالی که مطرح کردین برای راهنمایی دقیق تر لطفا با شماره ۰۲۱-۵۶۵۸۵۶۵۸ داخلی ۱۰۵ ( کارشناس فنی ) شرکت در ارتباط باشید .
      با تشکر

      پاسخ
    • سلام ، بله حتما ، لطفا با شماره ۵۶۵۸۵۶۵۸ با پیش شماره ۰۲۱ تماس گرفته و داخلی ۱۰۵ رو انتخاب کنید ، کارشناسان ما پاسخگو هستند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید