نحوه تمیز کردن کامیون باربری

درباره تمیز کردن کامیون باربری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

امروزه اگر یک راننده کامیون بوده و می خواهید حرفه خود را به صورت تخصصی ادامه دهید، حتما باید با نحوه تمیز کردن کامیون باربری آشنا باشید تا بتوانی بازدهی کا خود را بسیار افزایش دهید.ممکن است انجام این کار از نظرتان خیلی کثیف بنظر اید ولی شما این کار را به کمک یک سری شرکت های خدماتی هم می توانید انجام دهید. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از نقاطی که در قسمت های فنی کاربری باری وجود دارد و باید آن را همواره تمیز نگه دارید آشنا سازیم. همچنین اگر به دنبال بهترین اتاق سازی کامیون هستید می توانید در ادامه با ما باشید.

بررسی قسمت های مختلف کامیون برای تمیز کردن

همانطور که میدانید کامیون های باربری از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که شما باید در تمیز نگه داشتن و مراقبت از آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. چرا که اگر در تمیز نگه داشتن این قسمت های کامیون خود کوشا باشید، موجب خواهید شد تا طول عمر آن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در نتیجه از درآمد خود به میزان کمتری برای تعمیرات وسیله نقلیه خود پرداخت خواهید کرد.

درباره قسمت های مختلف کامیون برای تمیز کردن
قسمت های مختلف کامیون برای تمیز کردن

قسمت های خارجی کامیون باربری

همانطور که میدانید کامیون باربری شما همواره در حال حرت بوده و در نتیجه تمیز بودن نمای بیرون آن می تواند موجب شود تا تبلیغات بسیار زیادی به شما پیشنهاد شود که به روی کامیون باربری خود درج نمایید. اما از نحوه تمیز نگه داشتن کامیون باربری شما تنها نباید به کاربری باری خود اکتفا کنید و باید تمام قسمت های خارجی کامیون باربری خود از جمله پنجره ها، شیشه ها، چراغ ها و… را تمیز نمایید.

قسمت-های-داخلی-کامیون-باربری

قسمت های داخلی کامیون باربری

حال پس از برق انداختن بیرون خودرو، وقت آن رسیده است تا اقدام به تمیز کردن داخل کامیون باربری خود کنید. همانطور که می دانید کامیون داران و یا رانندگان کامیون، ساعات بسیار زیادی را در داخل کامیون خود و در جاده ها می گذرانند. پس بهتر است حتما داخل کامیون خود وسایلی همچون، فرش کف، شیشه ها و… را تمیز نگه دارید. این کار موجب می شود تا وقتی در کامیون خود حضور دارید، لذت بسیار زیادی از وسیله نقلیه خود ببرید.

تمیز کردن زیر کاپوت کامیون باربری

همانطور که متوجه شدید، شما باید کامیون باربری خود را از پایین تا بالا به صورت کامل تمیز نمایید. در نتیجه نباید از زیر کاپوت غافل شد. شما باید به صورت دوره ای زیر کاپوت کامیون خود را بررسی کرده ا هر نوع خوردگی، جمع شدن گریس و…. را تمیز نمایید. همچنین ناگفته نماند که تمیز کردن فیلتر ها همچون فیلتر dpf کمک بسیار زیادی به شما برای کاهش میزان خرابی ها  مصرف سخت خواهد کرد.

تعویض قطعات کامیون به صورت دوره ای

همانند تمامی وسایل نقلیه، شما باید برخی از قطعات کامیون خود را به صورت دوره ای تعویض نمایید تا به بخش های دیگر صدمه ای وارد نکند. برای انجام این کار می توانید به روی یک کاغذ زمان هایی را که باید اقدام به تعویض برخی از قطعات زیر کاپوت نمایید را نوشته تا در صرت فراموشی بتوانید به راحتی اقدام به سرویس کامیون باربری خود نمایید.

سرویس دوره ای اتاق حمل بار
ساخت ساندویچ پانل ایزوله

جمع بندی درباره تمیز کردن کامیون باربری

همانطور که میدانید کامیون های باربری از هزینه های بسیار سنگینی بهره مند می باشند. به همین دلیل هر چه از وسیله نقلیه خود به نحو بهتری مراقبت نمایید، هزینه های کمتری در انتظار شما خواهد بود. پیشنهاد می شود تا همیشه پس از انجام هر سرویس اقدام به تمیز کردن کامیون باربری خود کنید. همچنین شما باید داخل کاپوت خود را هم مانند دیگر نقاط کامیون خود تمیز کرده تا از به جود آمدن گریس ها و یا خوردگی ها جلوگیری کنید. همچنین شما می توانید برای ساخت اتاق کامیون خود به سایت شرکت شایان تراک مراجعه کرده و از انواع آن باخبر شده و اقدام به سفارش نمایید.

سوالات متداول
  1. برای تمیز کردن کامیون باربری خود حتما باید نزد یک متخصص مراجعه کنیم؟
    خیر، شما می توانید خود به تنهایی اقدام به تمیز کردن وسیله نقلیه خود کنید اما برای زیر کاپوت بهتر است برای دفعات اول از افراد متخصص کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
  2. بهترین زمان برای تمیز کردن بیرون کامیون چه زمانی می باشد؟
    بهتر است شما پس از انجام هر حمل و نقل اقدام به تمیز کردن کنید، مخصوصا شیشه ها، آینه ها و چراغ های کامیون. چرا که اگر دارای آلودگی باشند می توانند ضرر بسیار زیادی وارد نمایند.
  3. چرا تمیز کردن شیشه ها، آینه ها و… بسیار با اهمیت است؟
    چراکه اگر این قطعات امیون کثیف باشند می تواند موجب بروز حوادث جبران ناپذیر در جاده ها شود. پس بهتر است در تمیز کردن کامیون خود کوشا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید