نکاتی که برای خرید لاستیک خودروی باری باید در نظر بگیرید

لاستیک خودروی باری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

ماشین های سنگین باری به نحوی که می توان نسبت به ساخت اتاق کامیون برای آن اقدام کرد، برای استفاده ی روزانه و مخصوص کارهای دشوار بسیار مناسب می باشند. حرکت دائمی در طول شبانه روز، سرعت استهلاک وسیله نقلیه را بسیار افزایش می دهد. این یعنی هزینه های نگهداری آن هم افزایشی خواهد بود. به همین دلیل خیلی مهم است برای راننده وسیله که از بهترین وسایل موجود در بازار استفاده کند. یکی از مهمترین قطعات اتومبیل برای رانندگان کامیون، لاستیک خودروی باری می باشد. اینکه شما بتوانید جنس خوبی بخرید و به درستی از آن استفاده کنید در کاهش هزینه های کاریتان تاثیرگذار است.

چگونه تایر مناسب برای لاستیک خودروی باری پیدا کنیم؟

اولین مرحله پیدا کردن لاستیک خودروی باری از تولیدات یک شرکت آشنا و مطمئن است. امروزه لاستیک های متفرقه زیادی در بازار وجود دارند اما به کار بردن آن ها می تواند باعث بروز مشکلات بزرگی شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از یک برند مطمئن اقدام به خرید لاستیک ماشین سنگین بکنید.

انتخاب تایر متناسب با نیاز
تایر هر ماشین و عاج آن باید به درستی انتخاب شود

 

لاستیک باید شناسنامه دار باشد

یکی از نشانه های اصالت لاستیک، شناسنامه دار بودن است. اگر لاستیک خریداری شده در مورد جزئیات ساخت و کارکردهایش یک شناسنامه داشته باشد، این به معنی اعتبار سازنده و با کیفیت بودن تایر است. به عنوان مثال امروزه در شناسنامه های لاستیک از تاریخ تولید، ترکیب سازنده ی تایر و مشخصاتی که با آن ها تایر به درستی کار می کند نوشته شده است.

انبار لاستیک خودروی باری

برای مثال روی لاستیک های با اصالت شما می توانید سال ساخت و هفته ی ساخت هر لاستیک را مشاهده کنید. از طرف دیگر برای انتخاب بهترین گزینه شما می خواهید که از مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت تایر اطلاع داشته باشید. نوع الیاف لاستیک و مقدار آن ها چنین اند. به همین دلیل داده هایی راجع ترکیبات سازنده ارزشمند است. در پایان هم شما نیاز به جزئیاتی در مورد محدودیت های استفاده از تایر دارید. این یعنی شما بدانید تایر با چه فشاری در چه گستره ی دمایی، چه قدر بار روی خودش می تواند تحمل کند.

انتخاب لاستیک خودروی باری مناسب برای لاستیک عقب و جلو

لاستیک خودروی باری برای قسمت عقب ماشین و لاستیک جلو فرق دارند با یکدیگر. به این معنی که لاستیک های جلو طرح عاج هایشان در قسمت لبه ی تایر قرار گرفته. این طراحی کمک می کند که در پیچ ها، لاستیک نیروی بیشتری از سمت جاده دریافت کند. این کمک می کند که در پیچ ها بشود ماشین را بهتر کنترل کرد.

در طرف دیگر، لاستیک های عقب خودروی باری، عاج هایشان در وسط تایر قرار دارد. توجه داشته باشید که لاستیک های عقب نیاز به مانور ندارند، اما بار زیادی روی آن ها قرار می گیرد و باید از استهلاک سریعشان جلوگیری کنیم. به همین خاطر لاستیک های عقب از عاج در وسط تایر استفاده می کنند.

تیظیم فشاری لاستیک خودرو
تنظیم دقیق باد تایر خودروی باری

 

اصول مهم برای مراقبت از لاستیک ماشین سنگین

چند کار مهم برای مراقبت از لاستیک های ماشین سنگین نیاز است که به عمر بیشتر آن ها کمک می کنند. حتماً رانندگان ماشین های مخصوص حمل بار، تریلرها، ماشین های کاربری سازی شده و اتوبوس ها از قیمت بالای هر حلقه لاستیک خبر دارند. به همین خاطر رعایت نکته های زیر بسیار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

 

انبار کردن لاستیک ماشین سنگین
خرید لاستیک ماشین سنگین

 

  • از تایرها دقیقاً در فشار توصیه شده استفاده کنید. برای هر لاستیک توسط شرکت سازنده یک فشار توصیه شده. باید سعی کنید که لاستیک را همیشه در آن فشار نگه دارید.
  • فشار لاستیک های ماشین را در هوای سرد تنظیم کنید. این کمک می کند که در هوای گرم لاستیک دچار مشکل نشود.
  • اگر لاستیک بدون تیوب خریداری کردید، حتماً از صحت و سلامت رینگ ها مطمئن شوید. آن ها باید بدون جوش باشند.
  • اگر قرار است ماشین باری خودتان را مدتی بدون استفاده پارک کنید، می شود لاستیک ها را از زیر آن برداشت. برای این کار از جک استفاده کنید تا لاستیک ها سالم بمانند.
  • به صورت مرتب مدتی بعد از استفاده از لاستیک، عاج آن را چک کنید. باید پیش از اینکه عاج لاستیک به طور کامل صاف شود، آن را تعویض کنید تا از مخاطرات بعدی جلوگیری شود.
  • در بین جزئیاتی که توسط شرکت سازنده برای استفاده از لاستیک اعلام می شود، حداکثر سرعت هم وجود دارد. این بیشینه ی سرعت وسیله نقلیه برای سفر ایمن است. حتماً رانندگان ماشین باری باید این مقدار را در نظر داشته باشند.

جمع بندی برای خرید تایر کامیون و ماشین سنگین

حتماً تایر ماشین سنگین باید از منابع مطمئن تهیه شود. در هنگام خرید تلاش کنید که محصول شما دارای شناسنامه کامل باشد. ویژگی های لاستیک را به طور کامل بررسی کنید و برای استفاده طولانی تر، توصیه می کنیم که از قواعد شرکت سازنده تبعیت کنید.

سوالات متداول برای خرید لاستیک خودروی باری

  1. آیا تایر عقب با تایر جلوی ماشین باری تفاوتی دارد؟
    بله. این تایر ها بیشترین تفاوت را در ساختار عاج لاستیک دارند. تایرهای جلویی چون باید در هنگام پیچین ماشین تحمل نیروی زیادی داشته باشند، عاج هایشان در لبه ها قرار دارد. در حالی که این برای لاستیک های عقب ماشین برعکس است و عاج ها در میانه ی لاستیک قرار می گیرد.
  2. فشار لاستیک های خودروی باری باید چه قدر باشد؟
    این فشار توسط شرکت تولیدکننده قبلاً تعیین شده و روی لاستیک به عنوان بخشی از شناسنامه تایر نوشته می شود یا همراه توضیحات آن به خریدار اطلاع رسانی خواهد شد.
  3. بیشینه ی سرعت برای لاستیک ماشین های باری چگونه مشخص می شود؟
    در قسمت شناسنامه ی لاستیک یا بروشورهای همراه آن، بیشینه ی سرعت مجاز برای حرکت با آن به خریدار اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید