عوامل موثر بر افزایش عمر مفید یخچال کامیون و وانت

اتاق کامیون یخچالدار بالا و زیر صفری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

آنچه که امروز و در این مقاله می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت می باشد.

اغلب افرادی که در زمینه ساخت و تولید سردخانه ها برای حمل و نقل محصولات فعالیت دارند می دانند که برای این منظور باید از یخچال های حمل و نقل کمک بگیرند.

برخی دیگر از تولید کننده ها خود دارای ناوگان های حمل و نقل می باشند و برخی دیگر با استفاده از یخچال، کامیون های شخصی را برای این کار انتخاب می کنند.

با تمام این صحبت ها آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد نگهداری و عمر مفید یخچال های حمل و نقلی است.

معرفی عوامل موثر بر افزایش عمر مفید یخچال کامیون و وانت

به طور کلی باید بگوییم که عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت به نحوه اتاق سازی کامیون و اینکه از چه سیکل های تبرید تراکمی استفاده می شود بستگی دارد.

بنابراین زمانیکه صحبت از طول عمر یخچال کامیون و وانت می شود بیشتر از هر چیز دیگری سلامت سیکل تبریدی مد نظر می باشد.

اما این بدین معنی نیست که سایر بخش ها اهمیتی ندارند. نه، بخش های مهم دیگر همچون سیستم کنترلی  و دیواره های کانکس یخچال هم مواردی هستند که نباید از آن ها غافل شد.

در ادامه به سه عامل مهم و اساسی دراین مورد اشاره کرده ایم و کمی درباره هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

  • طول عمر سیکل تبرید تراکمی
  • طول عمر کانتینر یخچال ها
  • طول عمر سیستم‌های الکتریکی و کنترل پنل ها

راه های افزایش طول عمر مفید یخچال کامیون و وانت

طول عمر سیکل تبرید تراکمی

اولین عامل از عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت، طول عمر سیکل تبرید تراکمی می باشد. هر سیکل تراکمی از چند بخش مجزا ساخته می شود که کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر فشارشکن مهم‌ ترین این بخش ها هستند.

زمانیکه از صحبت از سلامت سیکل تراکمی می باشد دقیق همین بخش می باشد. بنابراین تا زمانیکه کمپرسور به درستی عمل فشرده سازی سیال را انجام می دهد و تا زمانی که کمپرسور و کندانسور در سلامت کامل به سر می برند، عمل سرمایش نیز به شکل صحیحی در یخچال های کامیونی انجام می شود.

به طور کلی باید بگوییم که طول عمر یخچال کامیون و وانت دقیقا به این بخش ها بستگی دارد. برای افزایش طول عمر این دستگاه ها کارهای جانبی زیادی وجود دارد.

دقت داشته باشید که این کار باید به صورت دوره ای و در زمان های مشخصی انجام شود. به طور کلی در دفترچه راهنمای سیکل های تراکمی پیشنهادهایی برای این سرویس کاری ارائه شده است.

به خاطر داشته باشید گاهی نیز برای افزایش طول عمر سیکل ممکن است مجبور به تعمیر بخش خاصی از سیکل تبرید شوید.

طول عمر کانتینر یخچال های کامیون و وانت

مسئله مهم بعدی که می تواند بر طول عمر مفید یخچال کامیون و وانت تاثیرگذار باشد، طول عمر کانتینر می باشد.

در ساخت کانتینرهای یخچال برای کامیون و وانت از ورقه های ترکیبی آلومینیوم و فوم پلی اورتان استفاده می شود. در واقع وظیفه اصلی این کانتینرها محافظت از محصولات داخل کامیون و وانت می باشد.

همچنین حفظ سرمای تولید شده در داخل سردخانه های کامیون از وظایف اصلی کانتینرها می باشد.

نگهداری غیر اصولی از خودروهایی که برای حمل و نقل ساخته شده اند وارد شدن ضربه به جداره های کانتینر، مواردی مثل خوردگی سطحی و جداره‌ای از عواملی هستند که می توانند کارایی یخچال های حمل و نقل را پایین بیاورند.

بنابراین برای افزایش طول عمر یخچال کامیون و وانت باید از این بخش یعنی کانتینر محافظت دقیق و اصولی شود.

فراموش نکنید که برای حمل و نقل باید مراقب باشید که به سطح کانتینر ضربه ای وارد نشود.

طول-عمر-کانتینر-یخچال-های-کامیون-و-وانت.

طول عمر سیستم‌های الکتریکی و کنترل پنل ها

آخرین مورد از عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت، طول عمر سیستم های الکتریکی و کنترل پنل هایی می باشد که در سیستم تبرید یخچال کامیون و وانت استفاده می شوند.

اگر دستگاه های کنترلی قیمت بالایی نداشته باشند و قابل تعویض باشند اما، سلامت آنها به صورت مستقیم روی طول عمر مفید یخچال کامیون ها اثر می گذارد.

خراب شدن این بخش ها یا در صورتیکه برایشان مشکلی به وجود آید نیاز دارند تا به موقع تعمیر یا تعویض شوند.

هرگونه آسیبی که به بخش های دیگر سیکل تبرید تراکمی وارد می شود می تواند نتایج نامطلوبی را به همراه داشته باشد.

در این شرایط بهترین راهکار برای افزایش طول عمر این بخش نیز حفاظت از آن و کالیبره کردن آن در هربار حمل و نقل است.

عمر مفید یخچال کامیون و وانت

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بود تا در این مقاله با معرفی و اشاره به عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت به شما کمک کنیم که اگر از این وسایل برای حمل و نقل استفاده می کنید به خوبی متوجه این مسئله باشید که هر یک از بخش های مربوط به یخچال های طراحی شده برای کامیون و وانت دارای طول عمری می باشند که اگر به درستی از آن ها استفاده نشود و مراقبت صحیحی از آن ها صورت نگیرید می توانند به عمر مفیر یخچال اثر گذاشته و هزینه هایی را در بر داشته باشند.

سوالات متداول عوامل موثر بر عمر مفید یخچال کامیون و وانت

چه متغیرها یا عواملی اثر بخشی تبرید را کنترل می کنند؟

هر چه مقدار R واحد کمتر باشد، ظرفیت تبرید مورد نیاز بیشتر است. متغیرهای دیگر عبارتند از نوع و دمای غذای ذخیره شده، حجم محصولی که در واحد جابه‌جا می‌شود، مکان سیستم تبرید و تعداد دفعات دسترسی روزانه به واحد پیاده‌روی.

مزایای استفاده از کامیون یخچال دار چیست؟

کامیون های یخچالی نیاز حمل و نقل ایمن کالاهای حساس را برآورده می کنند و کنترل کامل نیازهای حمل و نقل خود را در مورد زمان بندی، انعطاف پذیری برنامه، کنترل دما و مراقبت از کالا به شما می دهند.

اهمیت الزامات استاندارد تبرید چیست؟

اکثر مواد غذایی که امروزه مصرف می شوند به دلیل فاسد شدنی بودن نیاز به نگهداری در یخچال دارند. به همین دلیل، تضمین ایمنی آنها تا زمانی که ممکن است ضروری است، بنابراین از مشکلات بهداشتی احتمالی جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید