مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت

ساندویچ پانل ایزوله شایان
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

برای ساخت کابین های یخچالی که از آن ها جهت حمل و نقل مواد غذایی مختلف یا کالاهایی که فاسد شدنی هستند زیاد استفاده میشود که جنس آن ها از ورقه های ساندویج پنل می باشد. این ساندویج ها در واقع نوعی از مصالح ساختمانی هستند که از ترکیب ورقه های فلزی و عایق هایی ساخته می شود. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم بیشتر درباره مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ساندویچ پنل های مناسب برای طراحی یخچال حمل و نقلی

قبل از آنکه بخواهیم به مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت اشاره ای داشته باشیم و در این مورد با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که پنل هایی که برای طراحی اتاق یخچالدار حمل و نقلی استفاده می شوند دارای انواع مختلف و متفاوتی می باشند.

شما باید به خوبی نسبت به این مسئله اطلاع داشته باشید که چه نوع ساندویج های پنلی برای ساخت این مدل یخچال ها مناسب می باشند.

لازم است این مسئله راه هم در نظر داشته باشید که در یخچال های حمل و نقلی هدف تنظیم درجه‌ی حرارت در یک محدوده‌ی خاص می باشد.

در واقع این کار به سیکل تبرید تراکمی کمک می کند. اما، در کنار آن این سرمایشی که تولید می شود باید در محیط کانتینر حفظ شود.

بنابراین، باید دیواره های کانتینر، اتصالات آن و درب اصلی حتما از نظر گرمایی عایق بندی مناسبی شده باشند.

مسئله مهم بعدی که باید در انتخاب ساندویج پنل های مناسب برای یخچال حمل و نقل در نظر داشته باشید استحکام کانتینرها می باشد.

درا جرای این ساندویج پنل ها و اتصالات آن باید به گونه ای عمل کنید که کانتینری که تولید می شود از استحکام مناسبی برخوردار باشد.

عایق بندی بیرونی ساندویچ پنل ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ساندویچ پنل ها نباید اجازه‌ی خروج سرما را از داخل کانتینر بدهند.

ساخت ساندویچ پانل ایزوله
ساخت ساندویچ پانل ایزوله

مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت

حال که دانستید برای انتخاب ساندویج پنل های مناسب برای یخچال حمل و نقل باید به چه مواردی توجه داشته باشید می خواهیم به سراغ مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت رفته و شما را با تک تک این مراحل بیشتر آشنا کنیم.

  • انتخاب نوع و جنس محصولات
  • اجرای استراکچر یا همان بدنه‌ی اصلی
  • برش و نصب ساندویچ پنل ها
  • مقاوم سازی کانتینر

انتخاب نوع و جنس محصولات

اولین مرحله از مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت، انتخاب نوع و جنس محصولات می باشد. ساندویج پنل ها دارای ضخامت های متفاوت  می باشند که به کمک آلیاژها و ترکیبات متفاوتی طراحی و ساخته شده اند.

مثلا: برای طراحی سردخانه ها بهترین کار استفاده از ساندویج پنل های سه لایه می باشد.

این مدل ساندویج پنل ها دارای دو لایه بیرونی فلزی و یک لایه عایق بندی شده داخلی می باشند.

جنس به کار رفته در آن ها پلی یورتان می باشد زیرا از نظر حرارتی و نفوذناپذیری در برابر رطوبت عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند.

اجرای استراکچر یا همان بدنه‌ی اصلی

مرحله بعدی اجرای استراکچر یا همان بدنه اصلی می باشد.

نکته مهم اینجاست که استحکام بدنه اصلی وابسته به اجرای این مرحله می باشد. به همین منظور در مرحله اجرای بدنه اصلی برای ساندویج پنل یخچال کامیون و وانت از مصالحی استفاده می شود که دارای ضخامت کافی می باشند و در برابر  مسائلی همچون خوردگی و غیره نیز مقاوم سازی شده اند.

ساندویچ پانل ایزوله شایان
برش-و-نصب-ساندویچ-پنل-ها

برش و نصب ساندویچ پنل ها

سومین مرحله از مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت، برش و نصب ساندویج پنل ها می باشد.

یکی از اصلی ترین مزیت های ساندویج پنل این است که می توان آن را در ابعاد متفاوتی برش کاری کرد.

در این مرحله کاری که باید انجام شود این است که متناسب با چهارچوب طراحی شده عملیات برش کاری ورقه ها انجام شده، سپس به سراغ نصب ورقه ها بروید. (برای نصب ورقه ها اغلب از جوش کاری استفاده می شود.)

مقاوم سازی کانتینر

اما، آخرین مرحله مربوط به طراحی ساندویج پنل کامیون و وانت، مرحله مقاوم سازی کانتینرها می باشد.

در این مرحله عایق بندی های نهایی باید صورت بگیرد. در ضمن کف کانتینرها نیز باید آماده سازی شوند. اغلب شرکت ها هستند که درخواست طراحی کانتینرهای اختصاصی دارند.

آخرین کاری که در مرحله مقاوم سازی کانتینر باید انجام شود، رنگ آمیزی بیرونی و درونی کانتینر یخچال می باشد.

مقاوم-سازی-کانتینر
مقاوم-سازی-کانتینر شایان

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بود تا در این مقاله با اشاره به مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت و توضیح مختصر درباره هر یک از آن ها به شما دوستانی که قصد خرید این ساندویچ پنل ها را دارید کمک کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری برای خرید خود تصمیم گیری کنید.

مشاوران ما نیز از طریق سایت shayantruck.com می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

سوالات متداول مراحل طراحی ساندویچ پنل یخچال کامیون و وانت

ساندویچ پانل کامپوزیت چگونه ساخته می شود؟

ساندویچ پانل ها با چسباندن یا لمینیت صفحات پوستی تقویت شده با الیاف بر روی یک هسته با عملکرد پایین تر ساخته شده از فوم ساختاری، چوب بالسا یا لانه زنبوری تشکیل می شوند.

سازه های ساندویچی چگونه کار می کنند؟

ساختار ساندویچی سازه ای یک ساختار لایه ای است که از پیوند دو روکش نازک به یک هسته ضخیم تشکیل می شود . روکش‌های نازک معمولاً از مواد محکم و متراکم ساخته می‌شوند،

مزایای ساندویچ پانل چیست؟

نصب سریع و آسان، عایق حرارتی عالی، ظاهری زیبا، مقاومت بالا در برابر آتش و بدون سر و صدا

دیدگاهتان را بنویسید