مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی

مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

کانتینر یخچال­دار چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که کانتینرهای یخچال­دار یکی از انواع کانتینر می باشند که از آن ها برای انتقال مواد غذایی به صورت زمینی، هوایی و دریایی استفاده می شود. استفاده و به کارگیری از این کانتینرها در فرآیند حمل و نقل های مختلف نکات مثبت زیای دارد که ما امروز می خواهیم بیشتر درباره مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی با شما صحبت کرده و اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

ویژگی کانتینر یخچال­دار چیست؟
کانتینر یخچال­دار چیست؟

اهمیت استفاده از کانتینر یخچالدار برای حمل دریایی

کانتینرهای یخچالدار که برای حمل دریایی از آن ها استفاده می شود در واقع جعبه های فلزی شکلی می باشند که طبق استانداردهای جهانی ساخته شده اند.

از این کانتینرها برای حمل و نقل های بین المللی استفاده می شود زیرا که دارای کاربردها و ویژگی های بسیار زیادی می باشند.

کاربردها و ویژگی های استفاده از کانتینرهای بخچالی عبارتند از:

  • انعطاف­ پذیری
  • هزینه پایین
  • سرعت
  • کاربرد به عنوان انبار متحرک
  • امنیت
  • ایمنی بالا

به خاطر همین کاربردها و ویژگی ها است که استفاده از کانتینرهای یخچالدار برای حمل دریایی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

ساختار کلی کانتینرهای یخچالی

درباره ساختار کلی کانتینرهای یخچالی دریایی
ساختار کلی کانتینرهای یخچالی

برای درک بهتر مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی بد نیست کمی هم درباره ساختار این مدل کانتینرها بدانید.

کانتینرهای یخچالدار در واقعی یک نمونه از انواع کانتینرهایی می باشند که از آن ها برای حمل و جابه جایی کالاهای مختلف از طریق دریا استفاده میشود.

برای مثال: حمل مواد غذایی و لوازم مخصوص پزشکی که نیاز به دمای خاص و محافظت و نگهداری ویژه ای دارند و احتمال دارد که در طی فرآیند حمل و نقل فاسد شوند به کمک کانتینرهای یخچالدار انجام می شود.

این کانتینرها به گونه ای طراحی شده اند که ابعاد داخلی آن ها طبق استانداردهای ایزو می باشد تا بتوان به راحتی از آن ها در کشتی های کانتینر استفاده کرد.

در ضمن این کانتینرها به خاطر استفاده از یک سیستم سرمایشی که در داخل خود دارند نسبت به برخی دیگر از کانتینرها که معمولی می باشند فضای داخلی کمتری و در عین حال وزن بیشتری دارند.

دقت داشته باشید که استفاده از کانتینرهای یخچالدار بر روی کشتی به ظرفیت منبع تغذیه کشتی بستگی زیادی دارد.

اگر ظرفیت منبع تغذیه کشتی برای این کانتینرها مناسب نباشد باید از منبع تغذیه ای دیگری که به آن پاور پک گفته می شود استفاده کنید.

این مهم را به خاطر داشته باشید که هوا باید به صورت مداوم در سراسر فضای داخلی کانتینرهای یخچالدار جریان داشته باشد زیرا که عملکرد آن ها به گونه ای است که هوای گرم داخل را مکیده و پس از کاهش پیدا کردن دما مجدد هوای سرد وارد کانتینر خواهد شد.

مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی

تا به اینجای کار متوجه شدید که کانتینر یخچالدار چیست؟ ساختار آن به چه شکل می باشد و چرا استفاده از آن برای حمل دریایی دارای اهمیت می باشد.

حال در این بخش می خواهیم درباره مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی صحبت کنیم و بیشتر شما را با اهمیت استفاده از آن ها در حمل و نقل های دریایی آشنا کنیم.

  1. اولین مزیت از مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی این است که استفاده از آن ها میتواند موارد غذایی که باید در یک دمای ثابت باید را در مسافت های طولانی حمل کرده بدون اینکه آن ها فاسد شوند.
  2. هزینه خرید یک کانتینر یخچالدار بین المللی کمتر از هزینه حمل و نقل به وسطله قطار، هواپیما و کشتی می باشد.
  3. استفاده از کانتینرهای یخچالدرا برای حمل و نقل بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  4. زمان و مسیر این کانتینرها به توجه به نیاز صاحب بار قابل تنظیم می باشد و به همین خاطر است که می گویند حمل و نقل دریایی با کانتینرهای یخچالدار انعطاف پذیر می باشد.
  5.  سرعت انتقال کالا از طریق کانتینرهای یخچال­دار بسیار بیشتر از حمل و نقل ریلی می­ باشد.
  6. کشتی‌های دریایی ویژه حمل کانتینر یخچال دار برای حمل کانتینرهای یخچالی در نظر گرفته شده ­اند که ظرفیت حمل ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کانتینر را دارند.
  7. علاوه بر انتقال انواع مواد غذایی مانند: گوشت و مرغ، تخم مرغ، میوه و سبزیجات میان کشورها، از کانتینرهای یخچالی می­ توان برای جابه­ جایی لوازم مخصوص پزشکی که نیاز به دمای خاص دارند نیز استفاده کرد.

نکاتی مهم برای حمل کالا به وسیله کانتیر یخچالدار

اهمیت حمل کالا به وسیله کانتیر یخچالدار
نکاتی مهم برای حمل کالا به وسیله کانتیر یخچالدار

آنچه که در هر نوع حمل و نقل باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که کالاهای شما باید صحیح و سالم به مقصد مورد نظر برسند.

خوب، در این مورد باید دقت داشته باشید کانتینرهایی که انتخاب می کنید برای حمل کالای شما مناسب باشند.

اگر تصمیم به حمل کالاهای خود به روش حمل دریایی دارید و می خواهید از کانتینرهای یخچالدار استفاده کنید باید به نکات زیر توجه زیادی داشته باشید.

حمل کالا به روش حمل دریایی و توسط کانتینرهای یخچالدار نیاز به برنامه ریزی خاص دارد. شما باید ویژگی هایی همچون موارد زیر را در این روش حمل و نقل قید کنید.

  • تاریخ ارسال
  • مشخصات و نشانی ارسال‌کننده
  • گیرنده کالا
  • تعداد بسته‌ها
  • اندازه کالا
  • مقصد و محل وصول کالا
  • نوع کالا
  • نرخ کرایه حمل و نقل

نکته مهم بعدی در رابطه با حمل کالاهایی است که فاسد شدنی می باشند. برای این منظور ناوگان‌های مختلف یخچالدار به کار گرفته می­ شوند و کرایه هر کدام از آن‌ها با هم متفاوت است.

مثلا: اگر شما کامیون یخچالدار، نیسان و یا ایسوزو انتخاب کنید به خاطر مصرف سوخت بالایی که دارند هزینه بیشتری برای نگهداری باید پرداخت کنید و کرایه آن ها نیز به نسبت بیشتر می باشد

به خاطر داشته باشید که برای تعیین قیمت حمل بار به وسیله کانتینر یا کامیون یخچال‌دار عواملی همچون فاصله مبدا تا مقصد، نوع محصول و زمان تحویل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نکته مهم بعدی هم درجه سرما برای هر کانتینر یخچالدار می باشد که بسته به محتویات داخلی آن این درجه سرما متفاوت می باشد.

در نهایت

برایتان عنوان کردیم که کانتینر یخچالدار چیست؟ چرا از این وسیله در حمل و نقل دریایی استفاده می شود و شما را با مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی نیز آشنا کردیم.

امیدواریم که موارد عنوان شده رد این مقاله به شما کمک کنند تا در انتخاب کانتینرهای یخچالدار برای حمل و نقل کالاهای خود به روش دریایی بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

سوالات متداول مزایای مهم کانتینرهای یخچال­دار برای حمل دریایی

کانتینرهای حمل و نقل یخچال دار از چه ساخته شده اند؟

آنها دارای یک لایه ضخیم از عایق فوم هستند که بین پوشش آلومینیومی داخلی و دیوارهای فولادی بیرونی قرار گرفته است.

چرا کانتینرها اغلب در حمل و نقل استفاده می شوند؟

زیرا از تکرار پرهزینه و پرزحمت هنگام بارگیری و تخلیه محموله هنگام انتقال از یک روش حمل و نقل به حالت دیگر، جلوگیری می کنند.

کانتینرهای یخچالدار چگونه کار می کنند؟

وقتی دستگاه به منبع برق متصل می شود، یخچال را با هوای سرد پر می کند. جریان هوا دمای مورد نظر را حفظ می‌کند، و یک ظرف صخره‌ای را برای نگهداری مواد غذایی، داروها، گیاهان و سایر کالاهای با دمای کنترل شده مناسب می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید