مصرف سوخت کامیون باربری چگونه است؟

مصرف سوخت کامیون باربری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که می دانید یکی از مهمترین روش های صادرات یا رساندن کالاها به مشتریان، استفاده از کامیون های باریری می باشد که امروزه بسیار بخاطر قیمت مناسبش طرفدار دارد. حال ما در این مقاله به جواب سوال مصرف سوخت هر کامیون باربری چگونه است، می پردازیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شود، همچنین در نظر داشته باشید که مصرف سوخت هر کامیون متفاوت است و باید آنها را شناخت. همچنین شما می توانید برای ساخت اتاق کامیون و یا وسیله نقلیه باربری خود از محصولات شرکت صنعتی شایان تراک بهره مند شوید.

مصرف سوخت هر کامیون باربری چقدر است؟

همانطور در مطلب بالا گفته شد، برای اینکه بتوان مصرف سوخت هر کامیون را بدست آورد باید انواع کامیون ها شناخت. کامیون ها معمولا توسط ویژگی هایشان مانند قدرت موتور، ظرفیت حمل بار، نوع چرخ ها، اتصال تراکتور و بارکش، روش تخلیه بار، تعداد دیفرانسیل و … تقسیم بندی می شوند.

درباره مصرف سوخت هر کامیون باربری
مصرف سوخت هر کامیون باربری

همچنین بهتر است بدانید که  رادیوترهای بزرگی در جلو کامیون ها وجود دارد که به همین دلیل موتورهای دیزلی مصرف سوخت بالایی دارند و در نتیجه باعث می شوند بهره وری در این نوع وسیله نقلیه بسیار پایین می باشد. برای اینکه بتوان بهره وری را در این نوع وسایل نقلیه بالا برد باید از نانوسیال به عنوان خنک کننده در رادیاتور کامیون ها استفاده کرد. همچنین راننده می تواند با طراحی آیرودینامیکی کامیون، حداقل ۵ درصد بهره وری  در مصرف سوخت وجود دارد.

تقسیم بندی کامیون و مصرف سوخت آنها

همانطور که می دانید برای تقسیم کردن کامیون ها بر محور وزن، به دو دسته تقسیم می شوند، کامیون های جاده رو و کامیون های غیر جاده ای که هرکدام به ویژگی های خاص خودشان را دارند. کامیون های جاده رو برای حمل بارها در جاده ها استفاده می شود که دو ویژگی بسیار مهم دارد که به انعطاف پذیری و قدرت مانور بالای آنها برمیگردد. معمولا این کامیون ها عرضی کمتر ۶.۲ متر و ارتفاعی کمتر از ۵.۴ متر دارد و همچنین طول آنها بین ۱۰ تا ۱۲ متر می باشد که قدرت اسب بخار آنها به ۴۲۰ می رسد.

بررسی انواع کامیون بر حسب مصرف سوخت
بررسی انواع کامیون

کامیون های غیر جاده ای نیز بر خلاف کامیون های جاده رو دارای ابعاد بزرگتری هستد که قدرت بیشتری را نیز میطلبند. به این نوع کامیون ها دامپتراک می گویند. این نوع کامیون ها مناسب حمل خاک و سنگ می باشند و معمولا قدرت اسب بخار آن بین ۳۵۰ تا ۳۲۲۷ است و سرعتی کمتر از ۷۰ کیلومتر دارند.

برای کامیون های جاده رو یک تقسیم بندی دیگر نیز انجام می شود که به شرح زیر می باشد:

  • خاور یا کامیونت
    این نوع کامیون ها کوچک و دارای شش چرخ هستند که مجاز به بارگیری تا ۳ تن هستند.
  • کامیون های تک
    این نوع کامیون ها کمی بزرگتر از خاور هستند و دارای دو محور و شش چرخ هستند که مجاز به بارگیری ۱۰ تن هستند.
  • کامیون های جفت
    این نوع کامیون ها معمولا دارای ۳ محور و ده چرخ بوده که قادر به بارگیری ۱۵ تن می باشند.
  • تریلی
    این نوع از کامیون ها در واقع دو قسمتی می باشند که یک بخش آن سر آن است و دیگری قسمت بارکش آن است که برای بارهای حجیم و سنگین استفاده می شود.

متوسط مصرف سوخت کامیون ها چقدر است؟

در ایران ۶۹ لیتر به ازای هر هزار تن کیلو بار جاده ای بوده که در واقع بیش از ۲ برابر مصرف جهانی می باشد و اصلا خوب تیست. همچنین بهتر است بدانید که نوع بار و نوع مدل کامیون در مصرف سوخت تاثیر دارد. برای مثال تراک های یخچالی که به کامیون ها وصل می شود، انرژی بیشتری نسبت به آن معمولی ها مصرف می کند و همچنین تراک های کامیون بهتر است که استاندارد ساخته شوند. برای خرید و سفارش اتاق کامیون بهتر است به شایان تراک مراجعه کنید، زیرا شایان تراک اتاق های کامیون استانداردی تهیه می کند که بسیار مفید می باشند.

متوسط-مصرف-سوخت-کامیون-ها-چقدر-است؟
متوسط-مصرف-سوخت-کامیون-ها-چقدر-است؟
سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به جواب سوال مصرف سوخت هر کامیون باربری چگونه است، پرداختیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین در این مقاله به تفاوت و انواع مدل های کامیون پرداختیم و متوجه شدید که هرچه کامیون بیشتر بارگیری کند، مصرف سوخت بالاتری دارد. همچنین با انواع کامیون های جاده رو آشنا شدید که ویژگی های کدامشان نام برده شد. در آخر بهتر است بدانید که برای بارگیری کردن در اتاق کامیون، بهتر است که از یک اتاق کامیون استاندارد استفاده کنید تا باعث خرابی و مشکلاتی برای کامیون و یا دیگران پیش نیاید.

اگر به دنبال خرید یا سفارش اتاق کامیون مخصوص هستید، می توانید به شایان تراک مراجعه کنید. شایان تراک با داشتن بهترین ابزارهای ساخت تراک کامیون، بهترین ها را به شما تحویل می دهد.

سوالات متداول مصرف سوخت هر کامیون باربری چگونه است؟

  1. نام دیگر خاور کامیون چیست و داری چه ویژگی هایی می باشد؟
    کامیونت یا همان خاور، این نوع کامیون ها کوچک و دارای شش چرخ هستند که مجاز به بارگیری تا ۳ تن هستند.
  2. کامیون های باربری معمولا چقدر مصرف سوخت دارند؟
    به ازای هر هزار تن کیلو ۶۹ لیتر مصرف می شود که این آمار ۲ برابر مصرف جهانی می باشد.
  3. برای خرید اتاق کامیون باید به کجا مراجعه کرد؟
    شایان تراک با داشتن بهترین ابزارها و بهترین دستگاه های ساخت اتاق کامیون، هر مدل اتاق کامیون در هر سایزی را برای شما آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید