نحوه مراقبت از کامیون یخچالدار

اتاق کامیون یخچالدار بالا و زیر صفری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

ما به عنوان بهترین اتاق سازی کامیون در تهران قصد داریم تا شما را با نحوه مراقبت از کامیون یخچالدار آشنا سازیم. چرا که اگر در این زمینه فعالیت دارید، دانستن مطالب این مقاله کمک بسیار زیادی در بالا بردن طول عمر اتاق و همچنین افزایش بازدهی به شما خواهد کرد. چرا که یک نکته بسیار مهم که در زمانی که یک کامیون یخچالدار داشته باشید، باید توجه کنید، نگهداری از آن در شرایط ایده آل می باشد و همچنین باید همیشه اتاق بار خود را همیشه تمیز نگه دارید. اگر می خواهید به صورت دقیق تری با این نکات آشنا شوید، در ادامه با ما باشید:

مراقبت از اتاق کامیون یخچالدار

امروزه برای جا به جایی بسیاری از مواد خوراکی، دارویی و… که احتیاج به یک دمای ثابت دارند، استفاده از اتاق کامیون یخچالدار امری ضروری می باشد. چراکه اگر به برخی از مواد غذایی گرمای زیادی وارد شود و یا اگر آن مواد به یک دمای زیر صفر احتیاج داشته باشند، استفاده از این نوع اتاق های حمل بار کامیون بسیار ضروری می باشد. این مواد غذایی می توانند گوشت، محصولات لبنیاتی و…. باشند. در این راستا مسئله بسیار مهم نحوه مراقبت و رسیدگی به اتاق کامیون یخچالدار می باشد که در ادامه به بررسی برخی از بهترین راهکارهای آن می پردازیم.

مراقبت از اتاق حمل بار

شستشوی کامیون به صورت دوره ای

یکی از بهترین روش های تمیز نگه داشتن اتاق یخچالدار کامیون، شستشوی آن به صورت دوره ای می باشد. از مهم ترین نقاطی که در شستن آن باید دقت زیادی داشته باشید، کف، دیواره های اتاق، سوراخ های تخلیه، درز بین درب ها و… می باشد. عموما بهترین زمان برای شستشوی کامیون یخچالدار، پس از هر بار حمل و نقل بار می باشد. شما می توانید خود به تنهایی و یا با کمک افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اتاق یخچالدار خود را شستشو نمایید.

خاموش کردن خنک کننده اتاق

یکی دیگر از مسائلی که با رعایت کردن آن می توانید موجب افزایش پیدا کردن طول عمر دستگاه سردکن اتاق یخچالدار کامیون خود کنید این است که در مواقعی که در حال تخلیه و یا بارگیری بار های خود هستید، آن را خاموش نمایید. چرا که زمانی که درب های اتاق کامیون را باز می کنید، هوا و گرد و غبار خارج به داخل اتاق کامیون نفوذ کرده و اگر سردکن اتاق کامیون شما روشن باشد، آن را جذب می نماید. و در نهایت از طول عمر آن بسیار ممکن است کاسته شود.

تعمیرات و بازرسی روزانه اتاق کامیون

همچنین شما با بررسی روزانه اتاق یخچالدار کامیون خود می توانید به سرعت مشکلی را که به وجود آمده شناسایی کرده و در نهایت اقدام به تعمیر آن کنید. تا ضرر های بیشتری به اتاق کامیون حمل بار شما وارد نشود. توجه داشته باشید که اگر حتی کوچکترین نوسانات دمایی را در اتاق یخچالدار خود مشاهده نمودید، حتما اقدام به بررسی و تعمیر آن کنید. چرا که ممکن است همان نوسانات موجب از بین رفتن کل بار شما در طول سفر شود.

تعمیرات-و-بازرسی-روزانه-اتاق-کامیون

بررسی انواع اتاق کامیون یخچالدار

به صورت کلی اتاق های کامیون یخچالدار را می توان به دو دسته زیر صفری و بالا صفری تقسیم بندی نمود. که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم که هر کدام چه ویژگی هایی می توانند برای حمل بار داشته باشند.

اتاق کامیون یخچالدار بالا و زیر صفری

کامیون یخچالدار بالا صفری

.این دسته از کامیون های باربری عموما برای موادی کاربردی اند که باید در یک دمای تقریبی ثابت باشند اما احتیاج به دمای زیر ۰ درجه ندارند. از جمله این مواد می توان به محصولات لبنی، صیفی جات، کنسرو ها و… اشاره کرد. همچنین ناگفته نماند که محموله هایی که در این نوع از اتاق های کامیون قرار دارند در تعداد بالاتری نسبت به اتاق های زیر صفری تخلیه و بارگیری بار انجام می دهند.

کامیون یخچالدار زیر صفری

این دسته از اتاق های حمل بار برای کامیون، همانطور که از نام آن ها پیداست، برای محموله هایی می باشد که باید حتما در دمای زیر ۰ درجه باشند تا خراب نشده و یا خاصیت خود را از دست ندهند. به همین دلیل برای اینگونه مواد از کامیون های یخچالدار زیر صفری استفاده می کنند.

جمع بندی درباره مراقبت از کامیون یخچالدار

همانطور که دانستید برای داشتن یک حمل و نقل بار ایده آل باید از اتاق کامیون یخچالدار به خوبی مراقبت و محافظت نمود. به همین دلیل شما باید همواره به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن تمام نقاط اتاق بار خود کنید. و یا همچنین هر روز پیش از انجام کار، اقدام به بررسی فنی اتاق کامیون خود نمایید چراکه کوچکترین خراش و یا ساییدگی اتاق بار یخچالدار می تواند موجب از دست رفتن کل بار شما شود.

سوالات متداول
  1. از کجا می توانیم اتاق حمل بار یخچالدار را برای وسیله نقلیه خود تهیه نماییم؟
    شما به راحتی با کمک شرکت شایان تراک می توانید سفارش ساخت انواع اتاق کامیون برای وسیله نقلیه خود تهیه نمایید.
  2. آیا باید همیشه پس از انجام هر بار، اتاق بار خود را شستشو نماییم؟
    بله، کاملا این عمل توصیه می شود، چرا که موجب افزایش کیفیت، کارایی و طول عمر اتاق بار شما خواهد شد.
  3. خاموش کردن فن سرد کننده اتاق بار به چه علتی است؟
    چراکه در زمان هایی که درب اتاق بار باز می شود ممکن است گرد و غبار های زیادی به داخل وارد شود و در نهایت موجب آلوده شدن و خراب شدن فن سرد کننده ممکن است شود.

دیدگاهتان را بنویسید