نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری

روغن موتور کامیون باربری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که می دانید روغن برای کارکرد خودرو به صورت روان و مناسب بسیار مهم و ضروری است و اگر می خواهید که خودروی شما به خوبی عمر کند. حتما باید از یک روغن مناسب و استاندارد استفاده کنید. بنابراین ما بهش پیشنهاد می کنیم در رابطه با روغن موتور ماشین باربری خود کمی اطلاعات داشته باشید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید. ما در این مقاله به نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری می پردازیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری چیست؟

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، روغن موتور خودرو بسیار مهم است و اگر اطلاعات درست و خوبی در این رابطه نداشته باشید، ممکن است در زمان های دشوار به مشکل برخورید. نکاتی که باید رعایت کنید در ماشین های باربری به شرح زیر می باشد:

درباره نکات روغن موتور ماشین باربری
نکات روغن موتور ماشین باربری
  • اولین موردی که بهتر است همیشه آن را رعایت کنید، این است که در فواصل اواسط هر سرویس روغن، سطح روغن را نیز در خودروی باربری خود چک کنید تا از خرابی های ناشی از کم بودن میزان سطح روانکار جلوگیری کنید و اگر قبلا اینکار را نکردید به دفترچه راهنمای ماشین باربری خود مراجعه کنید.
  • دومین موردی که به شما پیشنهاد می شود این است که اگر فکر می کنید که خودروی باربری شما نیاز به تعویض روغن دارد، با گزینه های متفاوتی در فروشگاه ها مواجه خواهید شد.
  • شما باید بهترین روغن را برای موتور خودرو باربری خود پیدا کنید تا در جاده یا در مسیر با مشکل مواجه نشود.

در ادامه مقاله نکات کلیدی بیشتری در رابطه با روغن موتور مناسب برای خودرو باربری می پردازیم و همچنین در نظر داشته باشید که اگر بار کامیون یا خودروی شما بسیار سنگین باشد، باعث می شود که به موتور فشار بیاید و باید یک روغن موتور مناسب برای اینکار استفاده کنید، همچنین شما می توانید با داشتن اتاق کامیون مخصوص و استاندارد، بار کامیون را تا حد امکان کم کنید، شما می توانید اتاق کامیون استاندارد و در هر مدلی را از شایان تراک سفارش و خریداری نمایید.

درجات روغن موتور در خودروهای باربری به چه معنی هستند؟

درجات روغن در ماشین های باربری مانند دیکر خودروهای عادی می باشد. درجه های مختلفی از روغن وحود دارند که هرکدام تحت برند شرکت های مختلفی هستند. معمولا بر روی لیبل های ظرف روغن موتور، رقم هایی مانند ۲۰w-50 ،۱۰w-40 و … مشاهده می کنید که به گرانروی یا همان ضخامت روغن اشاره دارند. بهتر است بدانید که روغن های رقیق تر با ویسکوزیته پایین تر از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر خواهند بود.

اگر بخواهیم درباره این ارقام توضیح بدهیم به این صورت است که در ۲۰w-50، عدد ۲۰ نشان دهنده گرانروی روغن در سرما می باشد و عدد ۵۰ میزان گرانروی یا عدم تمایل به جاری شدن است که آن در دمای موتور مشخص می شود. همچنین w که حرف اول کلمه انگلیسی winter است، به معنای زمستان، یعنی روغن موتور چهار فصل بوده و در سرما گرانروی آن کم بوده و در گرما گرانروی آن بیشتر است.

درجات روغن موتور ماشین های باربری
درجات روغن موتور

همچنین بهتر است بدانید که شما می توانید در شرایط اضطراری، روغن های مختلف را باهم دیگر ترکیب کنید و نیازی نیست که نگران آسیب دیدن موتور یا خودروی باربری خود باشید. همچنین می توان گفت این مورد یکی از نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری است زیرا بودن روغن در موتور خیلی بهتر از این است که هیچی در آن نباشد ولی بهتر است که از همان روغن استاندارد موتور خودروی خود استفاده کنید.

چه زمانی باید به تعویض روغن موتور ماشین باربری خود بپردازیم؟

زمانی که شما مواردی مانند روغن سیاه و کثیف، لرزش و صدای زیاد از موتور، بوی سوخته روغن موتور و روشن شدن چراغ چک خودرو، شما باید به تعویض روغن موتور بپردازید. همچنین بهتر است بدانید که گاهی اوقات خودروها دچار روغن سوزی می شوند که شما می توانید با دیدن دود آبی رنگ آن را تشخیص بدهید.

زمان تعویض روغن موتور کامیون باربری
زمان تعویض روغن موتور ماشین باربری

همچنین اگر موتور دچار روغن ریزی شود، شما باید با توجه به دستورعمل های فنی به روغن موتور، به میزان لازم روغن اضافه کنید. در آخر بهتر است بدانید که در هر زمانی که خودروی شما نیازمند سرویس روغن بود، حتما فیلتر آن را هم عوض کنید.

سخن پایانی نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری

همانطور که در این مقاله خواندید ما به نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری پرداختیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین در این مقاله گفته شد که بار سنگین خودرو باعث می شود که به موتور ماشین بسیار فشار وارد شود و بهتر است که از یک اتاق کامیون استاندارد استفاده کنید تا فشار کمتری به خودرو وارد شود. همچنین در این مقاله در رابطه با مفهوم درجات روغن موتور مختلف خودروی باربری گفته شد.

اگر به دنبال خرید یا سفارش ساخت اتاق کامیون مخصوص هستید، می توانید به شایان تراک مراجعه کنید. شایان تراک با داشتن بهترین ابزارهای ساخت تراک کامیون، بهترین ها را به شما تحویل می دهد.

سوالات متداول نکات مهم برای روغن موتور ماشین باربری

  1. از کجا باید فهمید که باید روغن موتور خودروی خود را عوض کرد؟
    روغن سیاه و کثیف، لرزش و صدای زیاد از موتور، بوی سوخته روغن موتور و روشن شدن چراغ چک خودرو از زمان هایی است که باید روغن موتور را عوض کنید.
  2. درجه روغن ها به چه معنی هستند؟
    برای مثال درجه ۱۰w-40، عدد ۱۰ به معنی نشان دهنده گرانروی روغن در سرما می باشد و عدد ۴۰ میزان گرانروی یا عدم تمایل به جاری شدن است که آن در دمای موتور مشخص می شود. همچنین w که حرف اول کلمه انگلیسی winter است، به معنای زمستان، یعنی روغن موتور چهار فصل بوده و در سرما گرانروی آن کم بوده و در گرما گرانروی آن بیشتر است.
  3. برای خرید اتاق کامیون باید به کجا مراجعه کرد؟
    شایان تراک با داشتن بهترین ابزارها و بهترین دستگاه های ساخت اتاق کامیون، هر مدل اتاق کامیون در هر سایزی را برای شما آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید