هزینه های نگهداری از کامیون باربری

نکات اجاره کامیون باربری
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

همانطور که می دانید یکی از مهمترین راه های انتقال محصولات و کالاها، کامیون های باربری هستند که در این روزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. حال ممکن است که راننده کامیون در هنگام کارهای خود محاسبه های دقیقی انجام ندهد هزینه های نگهداری از کامیون باربری را به خوبی محاسبه نکند که در آخر باعث می شود تمامی زحماتی که راننده طی ماه ها و یا حتی سال ها کشیده است به هدر برود. ما در این مقاله سعی می کنیم نکات مهمی در رابطه با نگهداری انواع ماشین سنگین به شما بدهیم و همچنین امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید واقع شود.

نکات مهم در نگهداری انواع ماشین سنگین باربری

همانطور که گفته شد، باید در نگهداری از کامیون به هزینه های آن توجه کنید و محاسبه های دقیقی در این رابطه انجام دهید. برای شروع موارد زیر در تعیین هزینه های نگهداری از کامیون باربری نقش زیادی دارند:

  • هزینه های قطعات موتور کامیون
    قطعاتی مانند پیستون، رینگ، سوپاپ، یاتاقان، واتریمپ، میل لنگ، اویل پمپ، سوزن انژکتور، هرزگرد، سیلندر، سرسیلندر، سوپر شارژ، واشر و اورینگ، کولر، رادیاتور، انواع جنت، بخاری، تعمیرات جزئی و هزینه های آن، تعمیرات کلی و هزیته های آن، تراشکاری و …
  • هزینه های قطعات گیربکس کامیون باربری
    قطعاتی مانند دیسک کلاچ، صفحه کلاچ، دنده و بوش، پمپ کلاچ، بلبرینگ های داخلی، اورینگ، ست کامل واشر، کاسه نمد، تعمیرات کلی و جزئی و هزینه های آن…
  • هزینه های قطعات دیفرانسیل کامیون باربری
    قطعاتی مانند پلوس، کله گاوی، چارشاخ، گاردان، قفل کن، اورینگ، ست کامل واشر، کاسه نمد، هزینه های تعویض قطعات و …
  • هزینه های سیستم چرخ و محور شاسی
    قطعاتی مانند رینگ، کالیپر، بلبرینگ های چرخ، فنرها، انواع کاسه نمد، کمک فنر، ترک فرمان، میل بوش های اکسل و قامه، کاسه یا دیسک چرخ، تنظیم زاویه چرخ، هزینه های تعمیرات آهنگری و تراش کاری و …
  • هزینه های اتاق کامیون
    اتاق کامیون های سفارشی با هر مدل قیمت های متفاوتی دارد که فرد باید نسبت به محصولاتی که قرار است حمل کند آنها را بسنجد و به محاسبه آن بپردازد.

در ادامه مقاله به شرح بعضی از مواردی که مهم است می پردازیم و امیدوار هستیم که برایتان مفید باشد.

نکات مهم در نگهداری انواع ماشین سنگین باربری
نکات مهم در نگهداری انواع ماشین سنگین باربری

محاسبه قیمت های اتاق کامیون

همانطور که می دانید یکی از مهمترین موارد برای باربری کالاها و محصولات، اتاق کامیون مناسب می باشد. حال اتاق کامیون نیز هزینه هایی دارد که باید به خوبی آن را محاسبه کرد و از آنجایی که اتاق های کامیون مدل و سایزهای مختلفی دارد، باید محاسبه قیمت را خودتان انجام دهید نسبت به آن مدل اتاق کامیون و سایز آن که معمولا مدل یخچالی و قفسه دار از گرانترین آنها می باشد. شما می توانید برای برای سفارش اتاق کامیون با سایز مورد نظر و ویژگی ها به شایان تراک مراجعه کنید.

در ادامه مقاله به محاسبه کلی هزینه های تعمیر کامیون های باربری می پردازیم و امیدوار هستیم که برای شما مفید باشد.

محاسبه قیمت های اتاق کامیون
محاسبه قیمت های اتاق کامیون

محاسبه هزینه کلی تعمیر کامیون های باربری طی یک سال

بر آورد شده است که هزینه کامیون ها طی کار کرد یک سال که ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر است، ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ می باشد. این عدد تقریبی در واقع طبق هزینه های تعمیرات است به غیر از اتاق کامیون که شامل همان قطعات داخلی و خارجی کامیون می شود، مانند تعمیر کامل موتور و گیربکس. حال این عدد همیشگی نمی باشد و ممکن است حتی کمتر از این مقدا نیز باشد ولی موارد کمی پیش میاید که از این عدد بالاتر برود. همچنین هزینه های خلاف و عوارض های بین شهری جداگانه هستند.

محاسبه هزینه کلی تعمیر کامیون های باربری طی یک سال
هزینه کلی تعمیر کامیون های باربری
سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، متوجه شدید که هزینه های نگهداری از کامیون باربری بسیار بالا می باشد و اگر برنامه ریزی و محاسبه دقیقی نداشته باشید، باعث می شود تمامی کارهایی که طی ماها و یا حتی سالها کرده اید هدر برود. همچنین متوجه شدید که هزینه های قطعات موتور کامیون، قطعات گیربکس کامیون باربری، قطعات دیفرانسیل کامیون باربری، سیستم چرخ و محور شاسی و اتاق کامیون در هزینه های سالانه شما برای تعمیرات کامیون باربری تاثیر دارد. هزینه های اتاق کامیون نیز با مدل و سایز آن متغیر می باشد، بنابراین سعی کنید از یکجای معتبر با قیمت مناسب آنها را خریداری و یا سفارش دهید.

اگر به دنبال خرید یا سفارش اتاق کامیون مخصوص هستید، می توانید به شایان تراک مراجعه کنید. شایان تراک با داشتن بهترین ابزارهای ساخت تراک کامیون، بهترین ها را به شما تحویل می دهد.

سوالات متداول هزینه های نگهداری از کامیون باربری

  1. مهمترین عواملی که بر هزینه های نگهداری از کامیون باربری تاثیر می گذارد چیست؟
    تقریبا تمامی عواملی که به آن فکر می کنید از تعمیرات داخلی و خارجی کامیون و اتاق کامیون در هزینه های تاثیر گذار است.
  2. نداشتن محاسبه دقیق در رابطه با هزینه های کامیون باربری باعث چه اتفاقی می شود؟
    اگر رانندگان کامیون در رابطه با هزینه های کامیون بی توجهی داشته باشند، باعث می شود که تمام تلاش های طی ماه ها و یا حتی سال ها را از دست بدهند.
  3. برای خرید اتاق کامیون باید به کجا مراجعه کرد؟
    شایان تراک با داشتن بهترین ابزارها و بهترین دستگاه های ساخت اتاق کامیون، هر مدل اتاق کامیون در هر سایزی را برای شما آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید