کامیون حمل بار با بلند کن یا لیفت گیت

کامیون حمل بار با بلند کن
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

امروزه یکی از بهترین وسایل جانبی که می توانید از سازنده اتاق کامیون خود و یا دیگر شرکت ها درخواست نصب آن را برای اتاق باربری وسیله نقلیه خود داشته باشید، بلند کن و یا لیفت گیت می باشد. لیفت کیت مزیت های بسیار زیادی برای افرادی که در صنعت حمل و نقل فعالیت می کنند دارد. از جمله مهمترین آن سهولت در بارگیری و تخلیه بار برای کامیون می باشد. بلند کن و یا لیفت گیت ها موجب افزایش سرعت کار و همچنین کاهش نیرو برای بارگیری و یا تخلیه بار می شود. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شمارا با برخی از مهم ترین مزیت های داشتن کامیون حمل بار با بلند کن آشنا سازیم، پس با ما باشید.

درباره بلند کن و یا لیفت گیت

امروزه کاربری های باری انواع و اقسام بسیار زیادی دارند که شما می توانید به روی درب آنها لیفت گیت نصب نمایید. این وسیله می تواند برای جا به جایی محموله های سنگین بسیار کاربردی باشد. لیفت گیت ها همیشه رو به روی درب کامیون وجود نداشته و شما می توانید در صورت لزوم آن را باز و یا بسته نمایید. امروزه لیفت گیت ها و یا بلند کن ها انواع مختلفی داشته که هر کدام به نوع خاصی باز و یا بسته می شوند. متداول ترین مدل آن به نحوی است که در زیر کامیون شما جمع می شود و در صورت لزوم به بیرون می آید.

ساختار بلند کن برای کاربری باری

ساختار این وسیله به نحوی بوده که بهتر است برای وسایل نقلیه ای نصب شود که برای همیشه نیاز به استفاده از آن ندارند. چون ممکن است کمی استفاده از آن زمان بار باشد. ناگفته نماند که برای ساخت این بلند کن ها از آهن بسیار محکم ساخته شده تا توانایی تحمل وزن های بالا را داشته باشند. همچنین این بلند کن ها دارای جک های بسیار قدرتمند بوده که می توانند محموله هایی تا وزن بسیار بالا را جا به جا کنند.

ساختار لیفت گیت
ساختار بلند کن برای کاربری باری

بررسی بلند کن های کامیون حمل بار

همچنین برخی دیگر از لیفت گیت ها هستند که به صورت دستی نبوده و شما برای باز و یا بستن آن می توانید از کلید های هوشمند استفاده کنید. و یا برخی از آنها ها دارای محافظ به دور خود بوده تا مانع از افتادن محموله مورد نظر شوند. ناگفته نماند که این عرشه ها کاملا به صورت مستقیم بالا و پایین می روند و به همین دلیل محموله ها از امنیت خوبی بهره مند می باشند. اما باید دقت داشته باشید که این وسایل کمکی ممکن است به وزن وسیله نقلیه شما اضافه کرده و در نهایت موجب شود تا سرعت ترابری شما کاهش پیدا کند. در نتیجه اگر احتیاج زیادی به این وسایل ندارید، آن  را به روی کاربری باری خود نصب نکنید.

نکات مهم پیش از نصب بلند کن به روی کاربری باری

پیش از نصب وسیله کاربردی باید به یک سری عوامل توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. از جمله مهمترین آنها میزان قدرت وسیله نقلیه تان می باشد. چراکه باید بررسی نمایید که آیا وسیله نقلیه شما می تواند علاوه بر وزن محموله وزن بلند کن را هم تحمل نماید؟ آیا ممکن است با نصب بلند کن در زمان عبور از سربالایی ها دچار مشکل شوید یا خیر؟ همچنین باید میزان طول لیفت گیت خود را به نوعی انتخاب نمایید تا متناسب با کاربری باری وسیله نقلیه شما باشد.

نکات مهم پیش از نصب بلند کن
نکات مهم پیش از نصب بلند کن به روی کاربری باری

جنس بلند کن و یا لیفت گیت ها چگونه است؟

امروزه شما می توانید لیفت گیت کاربری باری وسیله نقلیه خود را در دو نوع آلومینیوم و آهن انتخاب نمایید. آلومینیوم ویژگی های زیادی همچون طول عمر بالا، تحمل وزن بالا و… دارد اما قیمت آن بسیار گران تر از آهن می باشد. ناگفته نماند که آلومینیوم وزن سبک تری نسبت به آهن داشته و برای وسایل نقلیه سبک توصیه می شود.

جنس لیفت گیت ها
جنس بلند کن و یا لیفت گیت ها چگونه است؟

جمع بندی درباره کامیون حمل بار با بلند کن

امروزه روز به روز صنعت حمل و نقل بار در حال پیشرفت بوده و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند با استفاده از لیفت گیت و یا بلند کن، به راحتی محموله های خود را بارگیری و یا تخلیه کنند. اما برای انتخاب یک بالابر مناسب باید به یک سری موارد توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در ابتدا باید دقت کنید که آیا وسیله نقلیه شما قدرت کافی برای تحمل وزن لیفت گیت را دارد یا خیر؟ سپس باید اقدام به سفارش نصب لیفت گیت نزد شرکت های مربوطه برای کامیون باربری خود نمایید.

سوالات متداول

  1. لیفت گیت و یا بلند کن بار به روی چه نوع وسایل نقلیه ای معمولا نصب می شود؟
    این وسیله جانبی عموما برای کامیون های نصب می شود که احتیاج بسیار زیادی به باز و بستن آن نداشته و محموله های سنگین جا به جا می کنند.
  2. قیمت لیفت گیت چگونه است؟
    بلند کن ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
  3. بلند کن آهنی بهتر است و یا آلومینیومی؟
    لیفت گیت های آلومینیومی قیمتی بالاتر از آهن داشته اما سبک تر بوده و از طول عمر بسیار بالایی بهره مند می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید