بررسی انواع کلاس کامیون

بررسی انواع کلاس کامیون
تاریخ انتشار:
نظرات: بدون دیدگاه

پیش از انتخاب یک سازنده اتاق کامیون حرفه باید حتما با انواع کلاس کامیون آشنا شوید تا بتوانید کامیونی را انتخاب نمایید که بتواند نیاز شما را برطرف نموده و مناسب کاربری باری شما باشد.  امروزه کامیون ها به صورت کلی در انواع بسیار زیادی تولید می شوند که هر کدام با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود موجب شده اند تا در صنایع گوناگونی کاربردی باشند.  شما می توانید کامیون های مختلفی از وانت های سبک گرفته تا کامیون های ۱۸ چرخ را برای نیاز خود تهیه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع کلاس کامیون بپردازیم:

انواع کلاس کامیون

همانطور که گفته شد امروزه کلاس ها و انواع بسیار زیادی وسیله نقلیه برای حمل و نقل بار در دنیا وجود دارند که مهم ترین آن ها به ۳ دسته همچون سبک، متوسط و سنگین تقسیم می شوند. اگر به دنبال انتخاب یک کاربری مناسب برای کامیون و یا وسیله نقلیه حمل بار خود می باشید، دانستن انواع کلاس کامیون تا حد بسیار زیادی می تواند به شما کمک کند.

بررسی کامیون کلاس سبک

کامیون هایی که در دسته کامیون های سبک قرار می گیرند به صورت کلی می توان انواع کلاس کامیون سبک را به سه دسته ۱،۲ و ۳ تقسیم نمود.

کامیون کلاس سبک
بررسی کامیون کلاس سبک

وسایل نقلیه کلاس ۱ می توانند تقریبا تا ۶۰۰۰ پوند را تحمل کنند. اما باید توجه داشته باشید که این وزن، تنها شامل بار کامیون نبوده و شامل وسیله نقلیه، سرنشینان، چرخ ها، سوخت و… می باشد. و همچنین در کامیون کلاس ۲ شما قادر خواهید بود تا وزنی معادل ۱۰ هزار پوند را حمل نمایید. و همچنین کامیون های کلاس ۳ سبک قادر هستند تا تقریبا تا وزنی معادل ۱۴ هزار پوند را حمل نمایند.

بررسی کامیون کلاس متوسط

یکی دیگر از انواع کلاس کامیون متوسط نام دارد که این گروه از وسایل نقلیه باربری به ۳ دسته همچون کلاس های ۴، ۵ و ۶ تقسیم بندی می شوند که هر کدام تا وزن خاصی را می توانند حمل نمایند.

کامیون کلاس متوسط
بررسی کامیون کلاس متوسط

کامیون هایی که در گروه کلاسی ۴ هستند توانایی این را دارند تا وزنی معادل ۱۶ هزار پوند را جا به جا نمایند. و همچنین این رقم برای کامیون هایی که در کلاس ۵ قرار دارند، معادل ۱۹ هزار پوند خواهد بود. و همچنین کامیون هایی که در گروه کلاسی ۶ قرار دارند، می توانند تا وزنی برابر ۲۶ هزار پوند را حمل نمایند که این وزن ها شامل بدنه کامیون، بار، سوخت و… هم می شود.

بررسی کامیون کلاس سنگین

از انواع کلاس کامیون می توان به گروه سنگین اشاره کرد که این دسته از وسایل نقلیه باربری به دو دسته کامیون های کلاس ۷ و کلاس ۸ تقسیم می شوند. رانندگان این نوع از وسایل نقلیه باید حتما برای رانندگی این خودرو ها باید حتما گواهی نامه های مخصوص رانندگی را نزد پلیس بدست آورند.

کامیون کلاس سنگین
بررسی کامیون کلاس سنگین

کامیون هایی که شامل گروه کلاس ۷ می باشند توانایی این را دارند تا وزنی معادل ۳۳ هزار پوند را حمل نمایند. و همچنین خودرو هایی که شامل کلاس ۸ می باشند توانایی این را دارند تا وزنی بیش از ۳۳ هزار پوند را جا به جا نمایند.

معرفی انواع وسایل نقلیه در کلاس سبک

  •       انواع وانت ها
  •       Suv ها
  •       کامیون های ۱ تن و یا ۱.۲
  •       و….

معرفی انواع وسایل نقلیه در کلاس متوسط

  •       وسایل نقلیه ای که برای خدمات برق شهری استفاده می شود.
  •       کامیون های تک محور
  •       کامیون های حمل نوشیدنی
  •       و….

معرفی انواع وسایل نقلیه در کلاس سنگین

  •       کامیون هایی که حامل انواع گاز همچون پروپان می باشند.
  •       کامیون های حامل زباله
  •       کامیون های حامل سوخت
  •       کامیون های حامل سیمان
  •       کامیون هایی که آتش نشان ها از آن استفاده می کنند.
  •       و…..

جمع بندی درباره بررسی انواع کلاس کامیون

همانطور که میدانید امروزه کامیون های بسیار زیادی برای حمل و نقل محموله در دنیا وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. از جمله مهمترین شاخص هایی که پیش از ساخت اتاق کامیون و در حین خرید کامیون باید به آن توجه داشته باشید، بررسی انواع کلاس کامیون می باشد. چرا که امروزه کامیون ها به صورت کلی در ۳ کلاس سبک، متوسط و سنگین وجود دارند که برای جا به جایی محموله های مختلف از آن استفاده می کنند. ما در این مقاله به صورت کامل و تخصصی به بررسی انواع کلاس کامیون پرداختیم، امیدواریم توانسته باشید با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی بدست آورید. در نتیجه با دانستن انواع کلاس کامیون می تواند کمک بسیار زیادی به شما در نحوه انتخاب اتاق کامیون کند.

سوالات متداول
  1. کامیون های کلاس سبک عموما شامل چه نوع وسایل نقلیه ای می باشد؟
    این نوع وسایل نقلیه شامل وانت ها، suv ها و… می باشد که می توانید برای جا به جایی محموله های سبک از آنها استفاده کنید.
  2. به صورت کلی کامیون ها در چند نوع کلاس وجود دارند؟
    به صورت کلی می توان گفت کامیون های باربری در ۳ نوع سبک، متوسط و سنگین وجود دارد.
  3. میزان وزنی که کامیون ها می توانند آن را حمل کنند شامل چه مواردی می باشد؟
    تمامی اجزاء کامیون همچون بدنه، موتور، محموله و… شامل این وزن قابل تحمل توسط کامیون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید