نکات مهم پیش از ساخت کاربری باری

ساخت کاربری باری
تاریخ انتشار:
نظرات: ۲ دیدگاه

امروزه یکی از مهم ترین صنایع در کشور، حمل و نقل بار و یا محموله بین شهر های مختلف می باشد. که باید حتما پیش از ساخت اتاق کامیون خود، به یک سری نکات توجه داشته باشید. چرا که باید به استفاده هایی که می خواهید از آن کنید، مکان نگهداری وسیله نقلیه و… توجه کنید. توجه داشته باشید درصورتی که می خواهید محموله های سبک جا به جا کنید، نباید از کاربری باری خیلی بزرگ استفاده کنید.

چرا که علاوه بر افزایش پیدا کردن هزینه ها، با مشکلات دیگری همچون محل پارک و نگهداری از آنها مواجه خواهید شد. پس باید به یک سری نکات پیش از ساخت کاربری باری  توجه کنید. در ادامه با ما باشید تا شما را با برخی از مهم ترین آنها آشنا کنیم:

درباره ساخت کاربری باری

امروزه کاربری های باری انواع بسیار زیادی داشته که باید حتما نوع آن را مشخص کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از آن دریافت کنید. از جمله محبوب ترین این کاربری ها عبارت اند از، کاربری یخچالدار، مسقف فلزی، حمل طیور و… . در ادامه با ما باشید تا شما را با برخی از مهم ترین نکات آشنا سازیم:

ساخت کاربری باری
درباره ساخت کاربری باری

انتخاب یک وسیله نقلیه مناسب

پیش از ساخت کاربری باری باید در ابتدا وسیله نقلیه ای که قصد دارید به روی آن کاربری نصب کنید را انتخاب کنید. چرا که شما نمی توانید به روی یک کامیون سبک، یک کاربری سنگین نصب نمایید. و باید حتما مطابق با نوع وسیله نقلیه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.  ناگفته نماند که هر وسیله نقلیه ای توان جا به جایی وزن مشخصی را داشته و نمی توان برای محموله های سنگین تر از آنها استفاده کرد.

شناسایی کلاس وسیله نقلیه پیش از ساخت کاربری باری

امروزه تمامی کامیون های حمل بار دارای یک کلاس مشخص بوده تا رانندگان از میزان وزنی که می توانند محموله جابجا کنند مطلع شوند. توجه داشته باشید که هر یک از این کلاس ها که یک وزنی را مشخص می کند شامل میزان سوخت، مسافران، وسیله نقلیه و… می باشد. در همین حین کلاس کامیون های سبک در ۳ بخش تقسیم می شود که عبارت اند از:

کلاس وسیله نقلیه
شناسایی کلاس وسیله نقلیه
  • کلاس ۱: که شامل وانت های سبک و کوچک شهری بوده و تقریبا تا ۶۰۰۰ پوند می توانند جا به جا کنند.
  • کلاس ۲: این ملاس شامل وانت های معمولی و متوسط در سطح شهر بوده مانند نیسان وانت که تقریبا می توانند تا ۱۰۰۰۰ پوند را حمل کنند.
  • کلاس ۳: این کلاس شامل وانت های سطح سنگین و یا کامیون های بسیار کوچک می شود. این وسایل نقلیه می توانند تا بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ پوند را حمل کنند.

توجه داشته باشید که به طور مثال اگر وسیله نقلیه شما جزء کلاس۱ می باشد، شما تنها تا ۶۰۰۰ پوند می توانید جابجا کنید. و باید وزن وسیله نقلیه خود را هم در نظر بگیرید که ما فرض می کنیم وزن آن ۴۰۰۰ پوند می باشد. در اینصورت شما نهایت می توانید تا ۲۰۰۰ پوند محموله حمل کنید. در نتیجه حتما پیش از خرید وسیله نقلیه به کلاس آن دقت کنید تا بتواند نیاز شما را برطرف نماید.

اندازه گیری میزان ابعاد کامیون

یکی از نکاتی که بسیار باید به آن دقت داشته باشید این است که، ممکن است کلاس دو کامیون با یکدیگر یکسان باشد، اما ابعاد یکسانی نداشته باشند. در نتیجه حتما پیش از ساخت کاربری باری برای وسیله نقلیه خود، ابعاد ان را بررسی کنید. چراکه در صورتی که ابعاد کاربری باری شما با وسیله نقلیه شما تطابق نداشته باشد، ممکن است دچار حوادث بسیار سنگین شوید.

ساخت کاربری باری نزد یک شرکت معتبر

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که باید به آن دقت کنید، سفارش ساخت کاربری باری نزد یک شرکت معتبر و با سابقه مانند شایان تراک می باشد. شما می توانید برای سفارش انواع کاربری باری با هر نوع امکاناتی به کارشناسان شرکت شایان تراک مراجعه کنید و یا از طریق وب سایت شایان تراک اقدام به سفارش کاربری باری برای وسیله نقلیه خود کنید.

ساخت کاربری باری
ساخت کاربری باری نزد شایان تراک

بررسی مکان مورد نظر برای پارک کردن کامیون

ناگفته نماند که جای پارک یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت کنید. چرا که هر چه وسیله نقلیه شما سنگین تر و بزرگ تر باشد، ممکن است کمی نگهداری از آن سخت شود. چرا که باید حتما یک مکان مناسب و با امنیت بالا برای وسیله نقلیه و کاربری باری خود در نظر داشته باشید.

جمع بندی درباره ساخت کاربری باری

همانطور که گفته شد صنعت حمل و نقل بار یک کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. چرا که اگر این وسایل نقلیه نباشند، هر کشوری با سقوط سهمگینی ممکن است مواجه شود. در نتیجه این صنعت بسیار مهم و کاربردی است. ما در این مقاله شما را با یک سری نکات که حتما باید پیش از ساخت کاربری باری باید به آن توجه داشته باشید اشاره کردیم. تا بتوانید یک سفارش ایده آل داشته و موجب بازدهی هر چه بیشتر در شغل خود شوید. حال با خواندن این مقاله در ذهن خود مقدمه ای خواهید داشت تا بتوانید به درستی با نحوه انتخاب اتاق کامیون آشنا شوید.

سوالات متداول
  1. آیا برای ساخت کاربری باری به اندازه گیری ابعاد کامیون نیاز است؟
    بله چرا که بسیاری از کامیون ها ممکن است در نوع کلاس خود با یکدیگر یکسان باشند اما ابعاد متفاوتی داشته باشند.
  2. قیمت کاربری باری با استفاده از چه شاخص هایی تعیین می شود؟
    قیمت یک کاربری باری وابستگی بسیار زیادی به جنس کاربری وسیله نقلیه و همچین میزان مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت آن دارد.
  3. چگونه می توانیم کلاس وسیله نقلیه حمل بار خود را شناسایی کنیم؟
    شما برای فهمیدن این موضوع می توانید از جستجوی مدل وسیله نقلیه خود و یا کاتالوگ وسیله نقلیه مربوطه استفاده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «نکات مهم پیش از ساخت کاربری باری;

    • با سلام
      تمامی اتاق های ساخته شده بر اساس استانداردهای اعلام شده به کاربری سازان مجاز توسط انجمن کاربری سازان ایران ساخته می شود و با توجه به تناژ خودرو و نوع اتاق این ابعاد متغیر می باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید